החברה המפעילה את הגרסה המעודכנת של האוריינט אקספרס, הרכבת שסיפקה השראה לסיפורי מתח ומסעות, הודיעה כי היא מבטלת את החלק הבריטי של המסלול. הסיבה: פקקי הענק ומגבלות חדשות בגבולות כתוצאה מהברקזיט.

קו הרכבת ונציה סימפלון אוריינט אקספרס פועל מאז  1982 ומפעיל קרונות יוקרתיים בסגנון ארט דקו, בדומה לקרונות של הרכבת ההיסטורית שחצתה את אירופה מאז 1883 והופיעה בספריה של אגתה כריסטי ובסרטים מצליחים.

המסע יצא מתחנת ויקטוריה שבלונדון לכיוון ונציה וערים נוספות באירופה. אולם, כאשר הנוסעים היו מגיעים לפולקסטון, עיירת הנמל ששוכנת לחוף התעלה האנגלית, הם היו עולים על אוטובוסים שמעבירים אותם לקאלה, בצד הצרפתי, משם היו ממשיכים במסע התענוגות.

"האובזרבר" הבריטי דיווח אתמול כי חברת בלמונד, שמפעילה את קו הרכבת, הודיעה כי היא מבטלת את הקטע הבריטי בין לונדון לבין פולקסטון, מאחר שהפרישה מהאיחוד האירופי יצרה בלגן בגבולות.

מוקדם יותר החודש, לקראת חופשת חג הפסחא, נרשמו פקקים של 14 שעות בנמל דובר לכיוון צרפת, בשל בדיקות ביטחוניות שהוגברו מאז הפרישה הבריטית מהאיחוד האירופי.

בבלמונד הביעו חשש כי העומס יגבר כאשר האיחוד האירופי יכניס לפעולה מערכת בקרה ביומטרית חדשה, שתדרוש מבני 12 ומעלה שאינם תושבי האיחוד, כדוגמת אזרחי בריטניה, לספק טביעות אצבע וזיהוי פנים. ההערכות הן כי המערכת תופעל אחרי אולימפיאדת פריז בשנה הבאה.

"אנחנו רוצים להימנע מסיכון כלשהו של שיבושי נסיעה עבור האורחים שלנו - עיכובים ופספוס של הגעה לרכבת הבאה - ולספק את רמת השירות הגבוהה ביותר, בצורה החלקה והנעימה ביותר האפשרית", ציינו בבלמונד.