מסמך סודי של צבא ארצות הברית שהודלף מעריך כי לסין יהיה בקרוב מטוס ללא טייס (מל"ט) ריגול בגובה רב שיטוס במהירות של לפחות פי שלושה ממהירות הקול, כך דווח ב"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, מדובר בפיתוח שיחזק באופן דרמטי את יכולתה של סין לנהל פעולות מעקב.

מתיחות במזרח: לאחר ביקור נשיא טייוואן בארה"ב - צבא סין באיום מפורש על האי
 
המסמך של הסוכנות הלאומית לגיאו-מרחבי-ביון מראה שהצבא הסיני ביצע התקדמות טכנולוגית שעשויה לסייע לו למקד ספינות מלחמה אמריקאיות סביב טייוואן ובסיסים צבאיים באזור.
 
המסמך כולל צילומי לוויין מה-9 באוגוסט 2022, המציגים שני מל"טים מונעי רקטות WZ-8 בבסיס אווירי במזרח סין, כ-350 מייל משנגחאי. המל"טים מהווים מערכת מעקב חדשנית שתסייע לסין לאסוף נתוני מיפוי בזמן אמת כדי לבצע תקיפות באמצעות טילים.
 
לפי ההערכה, צבא השחרור העממי (PLA) הקים "כמעט בוודאות" את יחידת כלי הטיס הבלתי מאוישים הראשונה שלו בבסיס, שנמצא תחת פיקוד התיאטרון המזרחי, הזרוע של הצבא הסיני האחראי לאכיפת תביעות הריבונות של בייג'ינג על טייוואן.

המסמך הגיע לידי ה"וושינגטון פוסט" במסגרת הדלפת הענק של המסמכים הרגישים מהפנטגון בארצות הברית החודש. 

מסמכים אחרים שהודלפו מפרטים מספר גילויים על ריגול ומודרניזציה בצבא סין, כולל מידע מודיעיני שחשף את קיומם של בלוני ריגול סיניים נוספים והערכה לפיה טייוואן לא ערוכה למנוע תקיפה סינית אווירית.

ממשרד ההגנה הלאומי של סין לא התקבלה תגובה לדיווח.