מוסיף להסתבך: המועמד הרפובליקני במירוץ לנשיאות, איש העסקים והמיליארדר, דונלד טראמפ, גינה הערב (שישי) בחריפות את נשיא ארצות הברית ברק אובמה ואמר כי אילו היה אפריקאי - אמריקאי היה מאוכזב מנשיאותו של ברק אובמה.  טראמפ אמר את הדברים  בעצרת בחירות בדרום קרוליינה, לקראת הפריימריז הרפובליקניים הצפויים להתקיים מחר במדינה.

"אנשים לא מודעים לעובדה שאני אדם מאחד. אתם מכירים את ברק אובמה, אפריקאי אמריקאי. אילו אני הייתי אפריקאי אמריקאי, הייתי מאוד מאוד כועס עליו.  האבטלה בקרב הצעירים במגזר... היא עלתה לכמעט שישים אחוז. המצב החמיר מאז שהוא נבחר לנשיא", אמר טראמפ. 
"אני אעשה יותר למען הקהילה האפרו-אמריקאית מאשר הנשיא אובמה עשה במהלך כהונתו", הוסיף המועמד השנוי במחלוקת. טראמפ דיבר בנאומו גם על סוגיית המהגרים ממקסיקו ואמר כי יפעל למען בניית חומת גבול שתמנע ממהגרים להוסיף ולהסתנן משטחה של מקסיקו לארצות הברית. "בקרוב נמשיך לבחירות בנוואדה ושם אני מוביל בקרב הקהילה לטינית אמריקאית, משום שהם יודעים שאני אדאג להביא עבודות לאזור", אמר טראמפ, על אף כי סקרים מראים על תרעומת בקרב הקהילה המקסיקנית נגדו.

טראמפ כבר הספיק לעורר השבוע סערה רבתי בפוליטיקה בארצות הברית לאחר שהתעמת עם האפיפיור פרנציסקוס השלישי בנושא ההגירה ממקסיקו ותקף את הכס הקדוש לאחר שהאפיפיור ביקר אותו ואמר כי טראמפ אינו מתנהג באופן נוצרי. 

 גם במחנה הדמוקרטי מבקשים את הקול האפרו-אמריקאי

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, נשאה השבוע נאום ברובע הארלם בניו יורק, בו דיברה על תכנית חדשה אותה אימצה לצמצום אי השוויון בין אפרו אמריקאים לצאצאי מהגרים מאירופה בעיר ניו יורק. קלינטון העלתה את הנושא לאחר שדיברה על הצורך להחליף את שופט בית המשפט העליון השמרני המנוח, אנטונין סקאליה. "הסיכויים והסיכונים הפכו לגדולים בשבועות האחרונים. הליכתו לעולמו של השופט סקאליה אומרת שבית המשפט נמצא בתיקו חקיקתי. כעת הרפובליקנים אומרים כי ידחו כל מינוי אפשרי של הנשיא אובמה, ללא קשר לניסיון והיכולת של הדמות. חלק מהם אף אומרים כי אין לו זכות למנות אף אחד, כאילו הוא אינו הנשיא האמיתי" התרעמה קלינטון.

קלינטון. צילום: Getty images
קלינטון. צילום: Getty images

 
"זה בעצם מה ששמענו לאורך כל הדרך, הלא כן? רפובליקנים רבים מדברים בשפה גזענית מוצפנת על גנבים ומפסידנים. הם עושים דמוניזציה לנשיא אובמה ומעודדים את הדחפים המכוערים ביותר של השוליים הפרנואידיים. לשנאה ולדעה קדומה כזו אין מקום בפוליטיקה האמריקאית", קראה קלינטון.
 
הארלם הוא אחד הרבעים הגדולים בעיר ניו יורק והוא מזוהה באופן היסטורי עם הקהילה האפרו-אמריקאית הגדולה המתגוררת בה, קהילה שקולותיה חיוניים עבור קלינטון אם היא רוצה לזכות במדינת ניו יורק בפריימריז הדמוקרטיים, ניצחון שעלול להיות מכריע עבור מועמדותה