הילרי קלינטון עשתה הלילה (ראשון) צעד נוסף לכיוון זכייה במועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, לאחר שגברה על יריבה הסנאטור ברני סנדרס, במה שמסתמן כניצחון מוחץ בבחירות המקדימות של המפלגה בדרום קרוליינה, וזכתה ב-39 מ- 53 הנציגים שלה בוועידה הדמוקרטית, כך לפי התחזית של מספר רשתות טלוויזיה בארצות הברית. בסיום ספירת הקולות, קיבלה קלינטון 73.5% מהקולות, לעומת 26% לסנדרס.



זהו הניצחון השלישי של קלינטון לאחר שגברה על המועמד היהודי באיווה ובנבאדה והפסידה לו בניו המפשייר, והוא הושג הודות לתמיכה הרחבה לה זכתה הגברת הראשונה לשעבר מהקהילה השחורה, שמהווה יותר ממחצית הבוחרים הדמוקרטים במדינה.



כמקובל, קלינטון יצאה לבוחריה לנאום הניצחון, וניצלה את ההזדמנות כדי לעקוץ את המועמד הרפובליקני המוביל, דונלד טראמפ, כשאמרה כי "אנחנו לא צריכים לעשות את אמריקה 'גדולה' שוב. היא כבר גדולה. אנחנו צריכים לעשות אותה שוב 'שלמה'". היא התייחסה גם לתכניתו של איל הנדל"ן לבנות חומה בין ארצות הברית למקסיקו, ואמרה ש"אנחנו לא צריכים עוד חומות".



מנגד, התוצאה החד צדדית מעלה  אלות לגבי היכולת של סנדרס לנצח מחוץ לאזור הבסיס שלו בצפון מזרח הארצות הברית, שם יש הרבה לבנים ליברלים. הסנאטור מוורמונט הבין שאין לו הרבה סיכוי לנצח בדרום קרוליינה, ובילה את מרבית השבוע במדינות בהן תיערך ההצבעה במרץ, ואפילו לא הגיע אליה ליום הבחירות, אלא קיים כנס בחירות במינסוטה. 



כעת נשואות עיניהם של המועמדים לסופר טיוזדיי בעוד יומיים, שייערכו ב-11 מדינות וכן בסמואה האמריקאית, ששוות למעלה מ-1,000 נציגים בוועידה הדמוקרטית בסוף חודש יולי בפילדלפיה.



ואכן הסנאטור כבר מכוון ליום שלישי: "תנו לי להבהיר דבר אחד, המרוץ רק מתחיל. אני ניצחתי בדול בניו המפשייר, היא (קלינטון-מ"א) ניצחה בגדול בדרום קרולינה. עכשיו הולכים ל"סופר טיוזדיי:", אמר סנדרס בהצהרה לאחר היוודע התוצאות.