הצלחת ענק להילרי קלינטון ודונלד טראמפ בסופר טיוזדיי. על פי התחזית של רשת CNN, טראמפ ניצח בשש מדינות: ג'ורג'יה, וירג'יניה, אלאבמה, טנסי, ארקנסו ומסצ'וסטס. קלינטון ניצחה בשבע מדינות: טקסס, מסצ'וסטס, ג'ורג'יה, וירג'יניה, אלבמה, טנסי וארקנסו. במפלגה הרפובליקנית יש מירוץ צמוד בוורמונט, בה מוביל טראמפ. הסנאטור טד קרוז, ניצח בטקסס, מדינת הבית שלו ובאוקלהומה, מה שעשוי לגרום למפלגה הרפובליקנית להתלכד סביבו כדי לנצח את טראמפ, שאינו חביב על הממסד המפלגתי. מרקו רוביו סוף סוף הצליח להשיג ניצחון כשהגיע מקום הראשון במינסוטה



טראמפ, הנמצא בפלורידה, אמר בנאומו ש"ניצחנו חמש מדינות ונראה שאנחנו יכולים לנצח עוד". הוא בירך את טד קרוז על הניצחון בטקסס: "אני יודע כמה קשה הוא עבד על זה". לאחר מכן הוא התייחס לדבריה של הילרי קלינטון על המשכורות הנמוכות ואמר שהיא היתה שם כל כך הרבה זמן ולא עשתה כלום בנושא, "היא לא תעשה כלום בארבע השנים הבאות". 

טראמפ נשאל על ההאשמות שהוא מפלג את המפלגה הרפובליקנית וענה כי הוא הביא הרבה יותר מצביעים למפלגה, "כאלה שהיו דמוקרטים או עצמאיים", שעברו להצביע לו, "אני הרחבתי את המפלגה הרפובליקנית.

טראמפ בבקנטאקי. צילום: רויטרס


טד קרוז אמר לאחר שזכה בבחירות המקדימות באוקלוהומה ובטקסס כי "הלילה הקמפיין הזה נכנס לשלב חדש. הלילה הייתה נקודת מפנה, והבוחר אמר את דברו. מחר בבוקר תהיה לנו בחירה, כל עוד נישאר מפולגים, דרכו של טראמפ למינוי תהיה פתוחה וזה יהיה אסון לרפובליקנים, לשמרנים ולאומה. הקמפיין שלנו הוא היחיד שהצליח להביס את דונלד טראמפ".

"אני מברך את טראמפ על ניצחונותיו הערב, אך הבסנו אותו שלוש פעמים. למועמדים שלא זכו במדינה ולא הצליחו לזכות בתמיכה משמעותית, אני מציע לאחד את השורות ולהצטרף אליי. לאלו שתמכו במועמדים אחרים, אנו נקבל אתכם לצוות שלנו בברכה. זו הדרך היחידה להביס את דונלד טראמפ. צריך להיות לנו נשיא שלא נתבייש כשילדנו יצטטו אותו".

במפלגה הדמוקרטית, הסנאטור ברני סנדרס רשם הישג מרשים ביותר, כשניצח במדינת הבית שלו ורמונט ובאוקלהומה, מינסוטה וקולורדו. בנאום בפני הקהל הביתי שלו אמר כי "נקבל עוד מאות נציגים במהלך הלילה" ושהוא מתכוון להמשיך בקמפיין עד ועידת המפלגה בחודש יולי בפילדלפיה. המירוץ  צמוד במסצ'וסטס.



הילרי קלינטון דיברה בפני תומכיה ואמרה כי הרטוריקה של הצד השני (הרפובליקנים-מ"א) מעולם לא היתה נמוכה יותר.



מגדילה את הפער. קלינטון. צילום: רויטרס



יש לציין כי חלוקת הנציגים בוועידה היא יחסית, כך שכל אחוז חושב לקביעת המנצח בוועידות המפלגתיות שייערכו בחודש יולי.



כזכור, קלינטון ניצחה שלוש מדינות - איווה, נבאדה ודרום קרוליינה, ואילו סנדרס ניצח בניו המפשייר. במפלגה הרפובליקנית, טראמפ ניצח גם הוא בשלוש מדינות - ניו המפשייר, דרום קרוליינה ונבאדה ואילו טד קרוז ניצח באיווה. מרקו רוביו עדיין לא ניצח באף התמודדות.