ראש עיריית ניו יורק לשעבר, המיליארדר מייקל בלומברג, אמר הלילה (שלישי) כי הוא לא מתכוון לרוץ לנשיאות ארה"ב בבחירות שיתקיימו בסוף השנה, כך דיווחה הלילה רשת BBC. הבעלים של סוכנות הידיעות "בלומברג" כתב מאמר באתר שלו תחת הכותרת: "הסיכון שלא אקח". 



"קיים סיכוי שמועמדותי תוביל לבחירתו של דונאלד טראמפ או לבחירתו של ברני סנדרס, זהו אינו סיכון שאני יכול לקחת", כתב בין השאר בלומברג במאמר שפרסם. 


לפני כחודש וחצי פרסם ה"ניו יורק טיימס" כי בלומברג מתכוון  שוקל להתמודד בבחירות 2016, דבר שעורר גל של ניחושים, הערכות ותחזיות. על פי הדיווח הבלעדי ב"ניו יורק טיימס", שהתבסס על הדלפה של אחד ממקורביו של בלומברג, ראש העירייה לשעבר מוכן היה להשקיע לא פחות ממיליארד דולר במערכת הבחירות לנשיאות על תקן מועמד עצמאי, שיתמודד נגד המועמד הדמוקרטי והמועמד הרפובליקני.


בעבר בלומברג שקל לרוץ כמועמד עצמאי לנשיאות אבל נסוג מהרעיון. עד היום, אף מועמד שלישי ועצמאי לא ניצח בבחירות לנשיאות. ההערכות הרווחות בקרב הפרשנים הייתה לאחר ההודעה כי בלומברג, בן ה־73 יחליט בסופו של דבר להימנע מהצטרפות למרוץ במידה שקלינטון תזכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית: "הוא ישקול ברצינות להתמודד כמועמד עצמאי, רק אם דונלד טראמפ או טד קרוז יזכו במועמדות הרפובליקנית ויתמודדו נגד ברני סנדרס כמועמד הדמוקרטי", אמר אדוארד רנדל, מושל פנסילבניה לשעבר, וידיד אישי של קלינטון ושל בלומברג.