אם יתממשו התחזיות לגבי הבחירות המקדימות שנערכות היום (שלישי) בוויסקונסין, יפסידו המועמדים המובילים דונלד טראמפ והילרי קלינטון ליריביהם טד קרוז וברני סנדרס. למרות התוצאות הצפויות, המשיכו קלינטון וטראמפ להצהיר בימים האחרונים שאין להם ספק כי יזכו במועמדות מטעם מפלגתם לנשיאות, ושעיניהם כבר נשואות לפריימריז החשובים שייערכו בהמשך החודש בניו יורק.



לפי סקר של רשת NBC שפורסם היום, טראמפ נחלש מעט בקרב המצביעים הרפובליקנים בארה”ב. הוא קיבל 45 אחוזי תמיכה, ירידה של שלושה אחוזים לעומת שבוע שעבר, בעוד קרוז קיבל 28 אחוזים, וקייסיק הרחק מאחור עם 18 אחוזים בלבד.



כתבת השער של "ניו יורק מגזין" שפורסם היום בחנה את הקמפיין של טראמפ, אחד המרתקים והשנויים במחלוקת בתולדות הפוליטיקה האמריקאית. העיתונאי הוותיק גבריאל שרמן סיפר בכתבה כי מקורבים לטראמפ הודו כי מעולם לא ראו אותו כל כך עייף. לפי שרמן, שני אישים הקשורים למטה הבחירות של טראמפ אמרו לו כי המיליארדר לובש בחודשים האחרונים אפוד מגן בשל איומים על חייו, וכי “הדבר מוסיף לחוסר הנוחות שלו על הבמה ומותיר אותו מזיע וסחוט אחרי אירועים”. גורמים נוספים המקורבים למועמד המוביל במרוץ הרפובליקני טענו כי הדבר “מתיש ומעצבן” אותו. למרות זאת, טראמפ הבהיר כי אין לו כוונה לוותר על סגנונו השנוי במחלוקת והכריז כי “להיות נשיאותי זה די משעמם”.



טד קרוז. צילום: רויטרס


"טד השקרן!”

טראמפ הודה בראיון כי הוא יצטרך לעשות שינויים משמעותיים על מנת לחדש את התמיכה בו אחרי הביקורת שעוררו דבריו בסוגיות חוץ והצעתו להעניש נשים שמבצעות הפלות. “אני אצטרך להרחיב את הצוות ואת הססמאות”, אמר טראמפ, המעסיק 94 עובדים במטה שלו, לעומת הילרי קלינטון, המעסיקה יותר מ־700 בני אדם. למרות זאת, טראמפ לא הסתיר את ביטחונו כי הוא יהיה המועמד הרפובליקני בסופו של דבר. “ניצחתי ב־20 מדינות. קרוז זכה בחמש, ואני רואה אותו בטלוויזיה אומר ‘הוכחתי שאני יכול להביס את דונלד טראמפ!’ הוא לא אמר שאני הבסתי אותו 20 פעם! לכן אני קורא לו טד השקרן!” אמר בהתרסה.



גם בעצרת שקיים ביום שני במילווקי לקראת הפריימריז שנערכים הלילה בוויסקונסין הכריז טראמפ כי הוא עדיין צריך לטפל "בשאריות” – שני המועמדים האחרונים, קרוז ומושל אוהיו ג’ון קייסיק - לפני שיבטיח את מועמדותו ורק אז אולי ישנה את הסגנון שלו. “אם הייתי נשיאותי, אולי רק 20% מכם היו כאן כי זה היה משעמם”, אמר לקהל תומכיו, “תנו לי להיות בלתי נשיאותי עוד זמן מה”. מי שהתייצבה לצדו של טראמפ על הבמה וגם דיברה בפעם הראשונה הייתה רעייתו מלניה, הנשק החדש של טראמפ בקרב על קולות הנשים. “לא משנה מי אתם, גבר או אישה, הוא מתייחס לכולם באופן שווה”, אמרה, “הוא לוחם. כפי שאתם יודעים כעת, כאשר תוקפים אותו, הוא יכה חזרה פי עשרה”.



בצד הדמוקרטי הראה הסקר של NBC כי הילרי קלינטון עדיין מובילה על פני הסנאטור ברני סנדרס בפער של 9% - 51% לעומת 42%, וזאת על אף שצפוי לה הפסד הלילה בוויסקונסין. עבור מזכירת המדינה לשעבר, שמצהירה מעל כל במה אפשרית כי אין לה ספק שתזכה במועמדות של מפלגתה, הבחירות המקדימות שייערכו בהמשך החודש בניו יורק יהוו מבחן משמעותי.



למרות יתרונה של יריבתו, הצהיר סנדרס בשבוע האחרון כי דווקא הוא יהיה המועמד הסופי. “אני לא רוצה לגרום להילרי קלינטון להיות יותר עצבנית”, אמר שלשום בכינוס בג’יינסוויל שבוויסקונסין. “יש הרבה מצביעים וננצח פה. ואם ננצח פה, אנחנו נגיע למדינת ניו יורק ואני חושב שאנחנו יכולים לנצח. אל תגידו לה את זה, אבל אם ננצח פה ובניו יורק, אני חושב שאנחנו בדרך לבית הלבן”.