לאחר הפסקה של עשרה ימים, מתחדש היום (שלישי) המרוץ של המועמדים לנשיאות ארה”ב. שתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, יקיימו הצבעה קריטית במדינת ויסקונסין. הסקרים מראים כי שני המועמדים המובילים – דונלד טראמפ והילרי קלינטון – צפויים לספוג הפסדים, שעשויים להשפיע על המומנטום בהמשך ההתמודדויות. 



על פי הסקרים האחרונים, הסנאטור טד קרוז מוביל על טראמפ בפער ממוצע של כ־7% - 40.2% מול 33.4%. אם ינצח, יגרוף קרוז את כל 42 הצירים של מדינת ויסקונסין ויצמצם את הפער מטראמפ, שכיום מוביל בפער של כ־270 צירים לקראת הוועידה המפלגתית ביולי הקרוב.
 
ההפסד המסתמן צפוי להוות מכה נוספת לקמפיין של המיליארדר השנוי במחלוקת אחרי שבוע סוער במיוחד, שבמהלכו הוחלט להגיש כתב אישום על תקיפה נגד מנהל הקמפיין, קורי לבנדובסקי, וביקורת חריפה נמתחה על המועמד עצמו בעקבות שורת הצהרות תמוהות שהעניק בנוגע למדיניות החוץ האמריקאית. 

טראמפ, המרגיש את הלחץ הגובר, תקף בימים האחרונים במילים חריפות את התנהלותו של מושל ויסקונסין סקוט ווקר, שהתייצב לצד קרוז. צעד זה, מתברר, חזר אליו כמו בומרנג. מגיש הרדיו השמרני והפופולרי, צ’רלי סייקס, טען בראיון לרשת ABC כי “אנחנו מעריכים הגינות ונימוס והיגיון, ושום דבר מזה לא קשור לקמפיין של דונלד טראמפ. כאשר האיש הזה, של המוזיקה הפוליטית, מגיע לוויסקונסין, הוא בעצם מגיע לעיירה שבה אנחנו רואים דרך ההונאה שלו”. 
 
בעצרות שקיים ביום ראשון בוויסקונסין, שב קרוז על אמונתו כי הוא יזכה בסופו של דבר במועמדות הרפובליקנית לנשיאות ויוכל לקדם מדיניות של ממשל מוגבל, חירות דתית וכלכלה בריאה. “העזרה בדרך”, קרא לעברם של מאות מתומכיו. המושל ווקר, שניצב לצדו, הכריז כי הסנאטור “יכול לזכות במועמדות ולנצח את הילרי קלינטון”. 
 
בצד הדמוקרטי, הסקרים מגלים כי הסנאטור ברני סנדרס ממשיך להחזיק בפער קטן, אך יציב, של כ־2% על קלינטון, וכי הוא צפוי לזכות במרביתם של 96 הצירים שמחלקת ויסקונסין למפלגה הדמוקרטית. הניצחון השישי ברציפות של סנדרס, אם אכן יתממש, צפוי להעניק לו מומנטום נוסף מול קלינטון, שלמרות זאת, עדיין מחזיקה בפער משמעותי במספר הצירים לקראת הוועידה.
 
בראיון לרשת ABC, ציין סנדרס כי הוא המועמד הדמוקרטי היחיד שיכול להביס את הרפובליקנים בבחירות בנובמבר. “אני חושב שהמזכירה לשעבר (קלינטון) הופכת למתוחה יותר, כי סקר אחרי סקר, מצביע על כך שאני מצליח טוב יותר מול טראמפ ממנה”.