אחרי שנותר ללא מתחרים בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ ניצח הלילה (שלישי) בפריימריז שנערכו בנברסקה ובמערב וירג'יניה. הוא זכה ב-39 נציגים בוועידה והתקרב עוד יותר ל-1,237 - המספר הדרוש כדי לזכות במועמדות באופן רשמי.



אחרי הודעות הפרישה של טד קרוז וג'ון קייסיק, תוצאות ההצבעה מעידות על אחדות גדולה יותר בקרב המצביעים.



עם זאת, במדגמים שפורסמו לאחר הבחירות, עולה כי לא כל הרפובליקנים בשתי המדינות יצביעו עבור איל הנדל"ן. במקרה של התמודדות בין טראמפ להילרי קלינטון, אחד מכל עשרה תומכי המפלגה הרפובליקנית במערב וירג'יניה יצביע עבור קלינטון ונברסקה מדובר בשניים מתוך עשרה.



לאחר נצחנו, פרסם טאמפ הצהרה, בה אמר , כי "זה כבוד גדול לנצח בשתי המדינות, במיוחד שזה בפער כה גדול. הזמן שביליתי בשתי המדינות היה חוויה נפלאה ומאירה עבורי. למדתי רבות והידע הזה ייושם בהמשך ליצירת עסקים חדשים, מקומות עבודה וחיזוק ושיקום הכלכלה שלנו".



המועמד הרפובליקני הוסיף כי הוא מצפה לשוב לנברסקה ולמערב וירג'יניה ומקווה לנצח בהן בבחירות הכלליות.



ובינתיים, במפלגה הדמוקרטית, עוד ניצחון לסנאטור ברני סנדרס, הפעם במערב וירג'יניה. עם זאת, הפער בין סנדרס לקלינטון היה קטן, ולכן הפער ביניהם עדיין גדול בספירת הנציגים הכללית.



מה שצריך להדאיג את מזכירת המדינה לשעבר, הוא שלמעלה ממחצית הדמוקרטים במדינה, מעריכים שטראמפ יגבור עליה בבחירות הכלליות. בנוסף, שליש מהדמוקרטים אמרו שיצביעו עבור טראמפ ו-20% אמרו שלא יצביעו בכלל.