המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון, אמרה היום (ראשון) בראיון לרשת פוקס כי שירותי הביון הרוסי פרצו למחשבי הוועידה הדמוקרטית הלאומית, והאשימה את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בהפגנת תמיכה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "אנחנו יודעים ששירותי המודיעין הרוסי פרצו למחשבים, ויודעים שהם דאגו שהמיילים האלה יפורסמו, ואנחנו יודעים שטראמפ הראה רצון מטריד לגבות את פוטין, לתמוך בו", אמרה קלינטון.



ארה"ב לא האשימה את רוסיה בפומבי באחריות לפריצה, אך מומחים לאבטחת סייבר ובכירים בממשל טענו כי רוסיה תכננה את פרסום המיילים מתוך רצון להשפיע על הבחירות לנשיאות. כשנשאלה קלינטון האם היא מאמינה שפוטין רוצה שטראמפ ינצח במירוץ לבית הלבן ענתה שהיא לא מעוניינת לקפוץ למסקנות, אבל "חושבת שהתבוננות בעובדות מעלה בעיות רציניות בנוגע להתערבות רוסיה בבחירות ובדמוקרטיה שלנו". ארה"ב לא תסבול יחס כזה מאף ארץ אחרת, במיוחד כזו שנחשבת ליריבה, אמרה והוסיפה: "זה שטראמפ יעודד וישבח את פוטין למרות מה שנראה כניסיון מכוון להשפיע על הבחירות - אני חושבת שזה מעלה שאלות בסוגיות שקשורות לביטחון לאומי".



כזכור, בשבוע שעבר הזמין טראמפ את רוסיה לחפש מיילים מתקופתה של קלינטון כמזכירת המדינה: "רוסיה, אם את מקשיבה, אני מקווה שאת מסוגלת למצוא את 30 אלף המיילים החסרים". המועמד הרפובליקני אמר לאחר מכן שהיה "סרקסטי" בתגובתו, מה שהעלה חששות בקרב בכירים בקהילת המודיעין וגם ביקורת שטראמפ מעודד ממשלה זרה לרגל אחר אמריקאים.