חודשיים נותרו לבחירות לנשיאות ארצות הברית, והלילה (רביעי) התייחסו שני הקמפיינים לנושא הסכם הגרעין עם איראן והשפעתו על ישראל. דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, דיבר בפני ראשי האיגודים המקצועיים באזור קליבלנד, ועל פי העיתון "קולומבוס דיספץ'", התייחס, בין היתר, לישראל ולמצבה הביטחוני: "הסכם הגרעין עם איראן יביא להשמדת ישראל אם לא אבחר לנשיאות. אם אבחר - היא תהיה בסדר גמור".



מנגד, סגנה של הילרי קלינטון, הסנאטור טים קיין, הגן במדינת הבית שלו, וירג'יניה, על הסכם הגרעין עם הרפובליקה האסלאמית וטען כי חששותיו של טראמפ לגבי ישראל אינם כנים. לדבריו, האסטרטגיה של המועמד הרפובליקני לגבי ישראל היא "לטפוח לה על השכם ולאחל להם בהצלחה".



ביומיים האחרונים פורסמו בארצות הברית שלושה סקרים, כשכל אחד מהם מצביע על מגמה הפוכה. על פי הסקר של רשת CNN, המאבק בין טראמפ לקלינטון צמוד מאד, כשלראשונה הרפובליקני עובר את מזכירת המדינה לשעבר ומוביל עליה בשני אחוזים: 45% לעומת 43%.



מועמד המפלגה הליברטריאנית, גארי ג'ונסון, עומד על שבעה אחוזים – עדיין פחות מרף ה-15 אחוז הדרוש על מנת שיוכל להשתתף בעימותים הטלוויזיוניים שיחלו בעוד שלושה שבועות – בעוד מועמדת הירוקים, ג'יל סטיין, מקבלת שני אחוזים בלבד. בקרב מי שרשומים כבר להצביע, קלינטון מובילה בפער של שלושה אחוזים, 44 אחוז מול 41 אחוז לטראמפ. 



סקר אחר של רשת NBC מצא שקלינטון מובילה בפער של שישה אחוזים בקרב המצביעים הרשומים, כאשר היא מקבלת 48 אחוז מול 42 אחוז לטראמפ. כאשר גם ג'ונסון וסטיין נכללים, הפער לטובת קלינטון עומד על ארבעה אחוזים – 41 מול 37 אחוז – כאשר המועמד הליברטריאני מקבל 12 אחוז. 



הוושינגטון פוסט פרסם שלשום סקר נרחב שנערך ב-50 המדינות, וממנו עולה שקלינטון קרובה יותר להשיג את 270 האלקטורים הדרושים לניצחון בבחירות. נכון להיום, יש 244 אלקטורים שמובטחים לה או נוטים לכיוונה, לעומת 126 אלקטורים בלבד לטובת טראמפ. עוד 168 אלקטורים עדיין לא מובטחים, כאשר הסקרים באותן מדינות מצביעים על יתרון של עד ארבעה אחוזים לאחד המועמדים.