המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, ביטלה את השתתפותה באירועי קמפיין הבחירות בקליפורניה, לאחר שאובחנה כחולה בדלקת ריאות. כך הודיע הלילה (שני) המטה של קלינטון. המועמדת הדמוקרטית היתה אמורה לצאת לקליפורניה הבוקר לביקור בן יומיים שהיה צפוי לכלול אירוע גיוס כספים ונאום בנושאים כלכליים. מוקדם יותר רופאיה של קלינטון, הגיבו להתמוטטות שלה במהלך טקס זיכרון לפיגועי התאומים בניו יורק, והודו כי היא חלתה ביום שישי. בהצהרה מסרו הרופאים כי "קלינטון סובלת משיעול הנובע מאלרגיות. ביום שישי, לאחר בדיקות נוספות, היא אובחנה בדלקת ריאות".



רופאתה האישית, ליסה ברדאק הוסיפה כי ניתן לקלינטון "טיפול אנטיביוטי והמלצתי לה לנוח ולשנות את סדר יומה. באירוע הבוקר קלינטון התייבשה, בדקתי אותה וכעת שלומה טוב והיא מתאוששת".



הילרי קלינטון מועדת בניו יורק ומפונה. צילום: צילום מסך CNN
הילרי קלינטון מועדת בניו יורק ומפונה. צילום: צילום מסך CNN



בעוד אמריקה כולה מתייחדת עם קורבנות פיגועי ה־11 בספטמבר, התרחש אתמול אירוע שעשויות להיות לו השלכות מרחיקות לכת על מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב. קלינטון נאלצה לעזוב מוקדם את טקס הזיכרון בניו יורק בשל מה שכונה "בעיה רפואית", אחרי שככל הנראה התעלפה.



במטה קלינטון לא הגיבו במשך שעה ארוכה, עד שדיווחו לבסוף שהיא "התייבשה" ונסעה לבית בתה צ'לסי. כעבור זמן קצר היא אף יצאה לעיתונאים שהמתינו מחוץ לבית, נופפה לעברם ואמרה שהיא מרגישה מצוין. אלא שבינתיים כבר נפוצו הצילומים שהראו בבירור כיצד מכוניתה מגיעה, אנשיה מלווים אותה לעברה ואז היא כושלת וזקוקה לסיוע כדי להיכנס לרכב. כעת האירוע צפוי לעורר מחדש את תיאוריות הקונספירציה בנוגע לבריאותה של מזכירת המדינה לשעבר בת ה־68.



במהלך הטקס צייץ הכתב הבכיר של רשת פוקס ריק לוונטל כי גורם אכיפת חוק מסר לו כי "קלינטון עזבה את הטקס עם בעיה רפואית, ככל הנראה התעלפה בדרך למכונית שלה וקיבלה עזרה מאנשי הביטחון". לדבריו, איש אכיפת חוק שני אישר כי היא נאלצה לעזוב כי לא הרגישה טוב. עד ראייה נוסף מסר לרשת פוקס כי "הברכיים של קלינטון התכופפו" וכי היא איבדה נעל בדרכה למכונית.



"נותרו לחלוטין בעלטה"


רשת NBC דיווחה כי שוטרים ממשטרת ניו יורק נשלחו לאסוף את הנעל של קלינטון. העיתונאים שהיו במקום התבקשו שלא לעזוב את אזור התקשורת עד שהמועמדת הדמוקרטית פונתה למכוניתה. כאשר נשאל טראמפ על עזיבתה המוקדמת של יריבתו לבחירות, הוא אמר כי "לא ידוע לי דבר על כך".



במשך דקות ארוכות הדיווח של רשת פוקס היה היחיד שטען כי קלינטון סבלה מבעיה רפואית ואף התעלפה, בעוד במטה הדמוקרטי לא הגיבו לפרסום. עיתונאים שמלווים את קלינטון במסע הבחירות שלה אישרו כי היא "עזבה את אזור הצפייה סביב השעה 9:30", פחות משעה אחרי תחילתו של הטקס הארוך, אולם הם טענו בפני אד הנרי, כתב בכיר נוסף של פוקס, כי "יש דממת אלחוט מצד הקמפיין" וכי הם "נותרו לחלוטין בעלטה".



רק לאחר יותר משעה של חוסר ודאות ושמועות רבות שהתרוצצו בנוגע למתרחש, פרסם מטה קלינטון הודעה שבה נאמר כי היא עזבה את הטקס לאחר שלא הרגישה טוב בעקבות החום הכבד, והתפנתה לדירת בתה המתגוררת בסמוך. "קלינטון השתתפה בטקס הזיכרון לחללי 11 בספטמבר רק שעה וחצי הבוקר, כדי לחלוק כבוד ולברך לשלום חלק ממשפחות הנופלים. במהלך הטקס היא סבלה מהחום הכבד ולכן עברה לדירת בתה וכעת היא מרגישה הרבה טוב יותר", הודיע דובר מטה קלינטון ריק מריל.



קלינטון עוזבת בית בתה צ'לסי. "מרגישה מצוין". צילום: רויטרס
קלינטון עוזבת בית בתה צ'לסי. "מרגישה מצוין". צילום: רויטרס



חלק מאנשי הפמליה של קלינטון סיפרו כי היא עזבה את הטקס בשעה 9:30, 45 דקות לאחר דקת הדומייה לזכר הנספים באסון, וכאשר עשת את דרכה למכוניתה נאלצו אנשי השירות החשאי לסייע לה להיכנס למכונית.



בתוך כך טראמפ קרא לקלינטון לפרסם את הדוחות הרפואיים המלאים שלה, בעוד ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני אף הפציר במצביעים לחפש בגוגל על "המחלה של הילרי קלינטון".



במטה קלינטון דחו את הטענות של הרפובליקניום והאשימו כי מדובר בחלק מ"אסטרטגיה מטורפת" של טראמפ. אנשיה של המועמדת הדמוקרטית ציינו שבשנה שעברה פרסמה הרופאה האישית שלה ד"ר ליסה ברדאק דוח מקיף שקבע כי קלינטון במצב פיזי מצוין. וזאת על אף שהיא לוקחת תרופות כדי להתמודד עם קריש דם שהתגלה אחרי שאיבדה את הכרתה בדצמבר 2012.