עם מועמד לנשיאות כמו דונלד טראמפ, שמאגר ההגדרות על אישיותו והכינויים על התנהלותו באים כולם ללא יוצאים מהכלל מתחום הקליניקה והפסיכיאטריה, אין צמד מילים יותר מנוגד, יותר קוטבי, יותר מטעה והחמור מכל - יותר מסוכן מאשר "טראמפ ניצח". העימות אמש, כמו הראשון לפני 10 ימים, הוכיח שוב ושוב כי מי שיוצאת מפסידה, מוכה, חבולה ומבוישת מהעימותים האלה היא ארצות הברית של אמריקה.



הבעיה היא, שמי שמסוגלים וכשירים להתעסק ולדון בהתנהגות של דונלד טראמפ ובהתנהלות שלו הם לא הפרשנים אלא מי שמומחים בתחומי רפואת הנפש וההפרעות בהתנהגות נורמטיבית. "יש לי כלב שאם מראים לו כדור טניס,  נדלקות לו העיניים והוא רץ אחרי הכדור. אבל כמו שהכלב לא יכול להשיג את הכדור, טראמפ לא מסוגל להגיב. הוא לא יכול בלי להשמיע את המילה האחרונה".



זהו ציטוט המופיע בטור השבועי של מארין דאוד, שפורסם אתמול ב'ניו יורק טיימס', בו היא ציטטה את האסטרטג הרפובליקני הידוע, סטיב שמידט. הכותבת מסיימת את הטור במלים "זה לא הוגן להשוות את טראמפ לכלב. הכלבים הם נהדרים". כוכב הקולנוע רוברט דה נירו כינה את טראמפ בסרטון בחירות "כלב", "חזיר" ו"נוכל". הוא אף הוסיף כי "בא לו להכניס לו אגרוף בפרצוף".



רוברט דה נירו. צילום: רויטרס
רוברט דה נירו. צילום: רויטרס



"אף אחד לא מודה בשיחות פרטיות שטראמפ אינו כשיר"


אותו סטיב שמידט, הנחשב מומחה ויועץ פוליטי רפובליקני גילה בראיון ל'וושינגטון פוסט': "אין אף אחד מאלה שמחזיקים וממלאים תפקידים אחראיים שבשיחות פרטיות לא אומר וקובע חד משמעית שדונלד טראמפ איננו כשיר ואיננו ראוי מבחינה מוסרית ואינטלקטואלית להיות נשיא".



אחרי כינויים והגדרות כאלה, שאינם זכורים בתולדות המירוצים לנשיאות בארה"ב, יש עוד כאלה ששואלים מי ניצח בעימות? נו באמת. אלוהים ישמור את ארה"ב אם טיפוס כזה הגיע למעמד של טווח השגה לכהונה העצמתית ביותר בעולם החופשי. מי שיתנו את הדין על כך הם ראשי ומנהיגי המפלגה הרפובליקנית ששנאתם להילרי קלינטון, לא רק העבירה אותם על דעתם – אלא דחקה וסילקה מסדר העדיפויות שלהם את הדאגה לעתידה של ארה"ב.