הנתק בין דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, לבין בכירי מפלגתו בעקבות פרסום "הקלטת הלוהטת" בסוף השבוע שעבר הולך ומעמיק. עיקר האש מכייונו של טראמפ הופנתה לעבר יו"ר בית הנבחרים, והרפובליקני הבכיר ביותר, פול ריאן, שאמר כי יפסיק להגן על מועמד מפלגתו ולא יפעל לבחירתו.



בתגובה אמר טראמפ בראיון לפוקס ניוז כי "אני לא רוצה את תמיכתו, לא אכפת לי אם הוא תומך בי או לא. מה שאני רוצה לעשות זה לנצח עבור האנשים".



מוקדם יותר תקף טראמפ את הנהגת המפלגה שהיא הורסת את הקמפיין שלו וצייץ כי "זה מאד נחמד שהשלשלאות הוסרו וכעת אני יכול להילחם עבור אמריקה כמו שאני רוצה".


בראיון לפוקס הסביר טראמפ כי "השלשלאות הן חלק מאנשי הממסד שהם חלשים ולא מועילים". לדבריו, "הם לא נותנים את התמיכה שאנחנו באמת צריכים מאנשים כמו פול ריאן. הוא שוחח עם חברי הקונגרס וכולם היו נגדו. רק אדם אחד תמך בו".



אבל ריאן לא לבד. גם הסנאטור הבכיר ג'ון מקיין הודיע כי לא יתמוך בטראמפ, ועל פי דיווחים, הוא כלל אינו מתכוון להצביע לו בבחירות. ככל הנראה בכוונת המועמד לנשיאות לשעבר לרשום את שמו של הסנאטור לינדזי דרהאם, שכבר הודיע מזמן כי לא יצביע לטראמפ. בתגובה אמר טראמפ כי מקיין "עם הפה המלוכלך" התחנן לתמיכתו בפריימריז למועמדות לסנאט ואז זרק אותי בגלל הערות חדר הלבשה (כך הוא מתייחס לדברים שנשמעו בקלטת).


טראמפ לא הסתפק בלתקוף את אנשי מפלגתו. הוא לא שכח גם את יריבתו לנשיאות, הילרי קלינטון. בסרטון שפורסם, תוקף טראמפ את קלינטון על בריאותה, ובעת הדובר מתאר את כישלונתיה כמזכירת המדינה, בסרטון עצמו היא נראית שהיא כושלת ונאלצת להיעזר בתמיכה כדי להתרומם וללכת. טראמפ כמובן מכוון לתקרית בחודש שעבר, שעת טקס הזיכרון לזכר קורבנות הפיגוע במגדלי התאומים, במהלכו היא לא חשה בטוב ונאלצה לעזוב.