יממה בלבד לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית, הסקרים האחרונים מצביעים היום (שני) על יתרון לטובתה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ.  לפי הסקר של סוכנות בלומברג, אשר הסתיים לפני הודעתו של מנהל הבולשת הפדרלית ג'יימס קומי על סגירת התיק נגד קלינטון בפרשת המיילים, מקבלת מזכירת המדינה לשעבר 44% מול 41% לטראמפ. 37% מהנשאלים ציינו כי הם כבר הצביעו וקלינטון נהנית מיתרון של 46% מול 38%. למרות העדיפות לקלינטון, 58% אמרו שאם היא תיבחר, לממשל שלה יהיו "סקנדלים רבים". 



הסקר גם מעיד על חוסר הוודאות והמתח שאליו הולכת ארצות הברית ביום שאחרי הבחירות. 58% מכלל הנשאלים שצפויים להצביע או כבר הצביעו אמרו כי הם יהיו מאוכזבים ואף עשויים לכעוס ולהמשיך במאבקם אם המועמד שלהם יפסיד, בעוד שרק כשליש ציינו כי הם מעוניינים לתת לנשיא או לנשיאה הבאים הזדמנות להצליח. 




חשש מסקנדלים. הילרי קלינטון. צילום: Getty images



המדינות החזקות של כל מועמד


מנתוני הסקר עולה כי קלינטון מובילה בקרב נשים, צעירים עד גיל 35, מצביעים לא לבנים והיספאנים, בעלי תארים אקדמיים ונשים שמתגוררות בפרברים. היא גם חזקה יותר במדינות צפון מזרח ארצות הברית, המערב התיכון ומערב ארצות הברית. טראמפ, מנגד, מוביל בקרב מצביעים ללא תואר אקדמי, גברים לבנים, מצביעים באזורים כפריים ומצביעים נשואים. עיקר תמיכתו של המועמד הרפובליקני מגיע ממדינות הדרום.




במקביל, הלוס אנג'לס טיימס, שהסקרים שלו הראו יתרון לטראמפ כמעט לאורך כל הקמפיין, פרסם אתמול את מפת האלקטורים הסופית שלו תוך חלוקה מלאה של כל המדינות בהסתמך על סקרים, היסטוריה של הצבעות ודיווחים של הכתבים. התמונה שעולה מהמפה היא שקלינטון נמצאת בדרך לניצחון מוחץ על 352 אלקטורים - 81 יותר מהדרוש - בעוד טראמפ צפוי לסיים עם 186 אלקטורים.



דונלד טראמפ. צילום: רויטרס




טראמפ תוקף את ה-FBI: "הילרי אשמה"


הלילה תקף טראמפ בחריפות את החלטת ראש ה-FBI לסגור את חקירת המיילים בעניינה של קלינטון. "אי אפשר לבחון 650 אלף מיילים בשמונה ימים. אי אפשר לעשות את זה", אמר לתומכיו בעצרת במישיגן. "הילרי קלינטון אשמה".



הוא העריך כי "החקירות על הפשעים שלה יימשכו עוד זמן רב" וכי "הסוכנים המיוחדים של ה-FBI לא יאפשרו לה להתחמק מהפשעים האיומים שלה, כולל מחיקתם של 33 אלף מיילים אחרי שקיבלה זימון להעיד בפני הקונגרס".




InsideGov | Graphiq