אמריקאים רבים נהרו גם הבוקר (חמישי, שעון ישראל) לרחובות לוס אנג'לס, ניו יורק ושיקגו במחאה על הבחירה בדונלד טראמפ כנשיא ה-45 של ארצות הברית. המפגינים חסמו כבישים ראשים, הציתו בובות בדמותו של טראמפ, והניפו שלטים בהם נכתב "טראמפ - לא הנשיא שלי", "לעצור את טראמפ", "מעולם לא התביישתי כל כך להיות אמריקאי" וצעקו: "לא לאמריקה גזענית".



30 מפגינים נעצרו בניו יורק ע"י שוטרים בעקבות הפרות סדר, כך לפי הדיווח ב-RT. כמו כן, דווח ברשת CNN כי רוב המפגינים בלוס אנג'לס הינם צעירים ממוצא לטיני. שוטרים רבים נמצאים במקום ועל גופם ציוד לפיזור הפגנות כמו מים וגז מדמיע. מפגינים קיצוניים הוזהרו ע"י השוטרים והתבקשו לחזור לרכביהם.  



מפגינים בלוס אנג'לס. צילום: רויטרס



שוטרים ליד המפגינים, לוס אנג'לס. צילום: רויטרס





אלפים ברחובות לוס אנג'לס. צילום: רויטרס



בין המפגינים: צעירים רבים ומאוכזבים


ההפגנות החלו כבר במהלך הלילה, כשהמפגינים התייחסו למגוון נושאים - מיחסו של טראמפ למהגרים ועד ה"אובמה קר". בניו יורק, אלפים מילאו את הרחובות במנהטן כשעשו את דרכם למגדלי טראמפ, ביתו של הנשיא החדש בשדרה החמישית, בזמן שמאות אחרים היו במנהטן פארק וצעקו "לא הנשיא שלי". בפורטלנד, הצועדים צעקו "לא טראמפ, לא KKK, לא לארצות הברית פשיסטית". 



אחד מהמפגינים, ניק פאוורס, סיפר ל-CNN: "באתי לכאן כדי להיפרד מהרבה פחד שהתעורר ברגע שראיתי את התוצאות", לדבריו, הוא מפחד שטראמפ יתמוך במדיניות שתכניס רבים לכלא, והיה מודאג שמא ניצחונו של טראמפ יעודד סקסיזם.



צעירים רבים השתתפו בהפגנות הללו: סטודנטים שרפו את דגל המדינה בקמפוס של "אוניברסיטת אמריקה" שבוושינגטון, בתיכון ברקלי שבקליפורניה כ-1,500 תלמידים יצאו להפגין, בדאונטאון לוס אנג'לס תלמידי תיכון התאספו בסיטי הול, ברוקלין ווייט, בן 18 שהצביע לקלינטון והתאכזב, החזיק שלט עם המסר "השנאה לא תנצח", ואמר: "אסור לנו לתת לזה לעצור אותנו. אם הוא הנשיא אז בסדר, אבל הוא חייב להקשיב".