די, באמת. משחק כזה שייך, ממש בנוי, למוקדמות אליפות אירופה, ולא לטורניר עצמו. צפון אירלנד, עם כל הכבוד, ואפילו אחרי הניצחון הכביר על אוקראינה, לא שייכת לכאן. ואם כן, כמו שהטורניר הזה מתכנן, אז מגיע לכולנו לסבול בשקט.



גרמניה עלתה לשמינית הגמר בהליכה. לא היה למשחק ערך ספורטיבי בערך מהדקה הראשונה. העובדה שהגרמנים ניצחו 0-1, רק 0-1, זה כנראה במסגרת הנחת גרופון שהצפון־אירים קיבלו לכבוד יום ההולדת של מנהל הנבחרת. אין הסבר אחר חוץ מרחמים.



2-26 בניסיונות כיבוש לגרמנים, 1-9 בבעיטות למסגרת. אני מנסה להיזכר בבעיטה למסגרת של צפון אירלנד, רגע, זה בא לי. כן, היה משהו מקילומטר שנוייר השתעל בכדי לעצור. 29%-71% בהחזקת כדור. הצפון־אירים לא החזיקו. כל פעם שהחזיקו, הם מיהרו לבעוט למעלה, אולי איזו אנטנה תקלוט את השידורים של קורי אוונס. הצילו.



אבל גרמניה לא צריכה לעבוד קשה. היא מתוכנתת לפי סרגל מאמצים לתת את המינימום בכדי לעשות את המקסימום. לעלות לשלב הבא מראשות הבית, ויחד עם זאת לשמור כוחות לשמינית הגמר. תנו לאוזיל כל יום נגרים כאלה, והוא קובע את שיא הבישולים הביניבשתי. אם תומס מולר ומריו גצה היו קצת יותר מרוכזים, זה היה נגמר בשמינייה.



צריך כמובן לתת מחמאות לשוער הצפון אירי, מייקל מקגוברן, שעצר לפחות ארבעה שערים בטוחים. אבל בדקה השלושים, עם הכדור של מריו גומז, הוא כבר לא הסתדר. יש לי הרושם שאם זה לא היה נכנס, הגרמנים היו דואגים שאחר ייכנס. אין סיכוי שאת הערב הזה הם לא היו מנצחים.



אבל מה שהכי מצחיק, שצפון אירלנד כל הזמן הייתה במשחק עם היתרון הגרמני השביר, ובתוספת זמן נשרקה לזכותה בעיטת עונשין לא רחוק מנקודת האמצע.



השוער מקגוברן רץ להרים את הכדור וסימן לכל השחקנים להיכנס לרחבה של נוייר. גול לא יצא מזה, אבל טירוף ביציעים הצפון־איריים היה ועוד איך היה. כאילו קיבלו פנדל מול שער ריק. זה הזכיר את הבדיחה על הנמלה שהלכה מכות עם הפיל וכל חברותיה צעקו 'ז'וז'ו הרוג אותו, ז'וז'ו חנוק אותו'.



בכלל, אם זו הייתה אליפות אירופה בעידוד, הגרמנים לא היו מתאוששים מהתבוסה אתמול. הצפון־אירים עשו להם בית ספר. לא הפסיקו לשיר לשנייה, בלי קשר לאירועים על הדשא. שירים קליטים, שמסרבים לצאת מהראש. ולא רק שירה - כל היציע רקד לפי הקצב. מולם ישבו גרמנים בוקים, שידעו שאין פה תשובה. אולי היה צריך לארגן משחק בין הנבחרת הגרמנית לקהל הצפון אירי, יש לי הרושם שזה כבר היה הרבה יותר כוחות.