ראש העיר ונציה, לואיג'י ברונרו, הורה לשוטרים המקומיים לירות בכל מי שצועק 'אללה אכבר' במקום ציבורי, מחשש שהוא מתכוון לבצע פיגוע. ה"טיימס" מדווח כי ברונרו טען שעירו בטוחה יותר מברצלונה - שם נהרגו 15 בני אדם בשני פיגועי דריסה.



בכינוס ברימיני הנמצאת בצפון מזרח איטליה, חשף ראש העיר את ההוראה יוצאת הדופן שנתן למשטרה האחראית על אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר באירופה. "בניגוד לברצלונה", אמר, "אנחנו עומדים על המשמר. אם מישהו יצעק בכיכר סן מרקו "אללה אכבר' נוריד אותו".



ברונרו התייחס גם למעצרים של ארבעה חשודים במהלך מרץ האחרון, החשודים כי תכננו לפוצץ את גשר ריאלטו בונציה. "הם רצו ללכת לאללה", אמר, "אבל נשלח אותם ישר לאללה לפני שהם יוכלו לעשות כל נזק". לפני כן קרא ברונרו לסגר ימי שימנע הגעת מהגרים מצפון אפריקה לאיטליה. 



בחודשים האחרונים ניתן לראות התגברות משמעותית בנוכחות של אנשי כוחות הביטחון בכל אתרי התיירות באירופה. הפיגועים במנצ'סטר, בפריז, בבריסל  ובברלין, הביאו את השלטונות המקומיים להציב מאות שוטרים בכל אתרי התיירות ברחבי היבשת, כאשר בכניסה לאתרי תיירות רבים נאלצים המבקרים לעבור בדיקות בטחוניות קפדניות ולהציג תעודות מזהות, בניגוד לעבר.
גם אירועי הספורט הגדולים ביבשת נערכים כעת תחת אבטחה כבדה במיוחד. לקראת גמר ליגת האלופות שנערך ביוני  בקרדיף הציבה ממשלת וויילס לא פחות מ- 6,000 שוטרים ברחובות העיר, בנסיון למנוע פיגוע המוני. גם ארועי ספורט גדולים נוספים, כמו טורניר הטניס בווימבלדון, נערכים תחת אבטחה כבדה במיוחד.     
פיגועי הדריסה באירופה  הביאו גם להצבת מחסומי בטון בכניסה לכיכרות מרכזיות או טיילות, כפי שנעשה בטיילת בניס לאחר הפיגוע ב"יום הבסטיליה" בשנה שעברה, שגבה את חייהם של 86 בני אדם.