גורם במערכת הביטחון התייחס היום (שלישי) לסתירות שיצאו בעקבות הניסוי במערכת החץ. בעוד שמערכת הביטחון הוציאה הודעה לפיה הניסיון צלח, סוכנות הידיעות רויטרס סתרה את העניין ואף הביאה ציטוט של גורם בכיר בעילום שם.



בעקבות הבלבול, אמר היום מקור בטחוני: "לאירוע היו חלקים מסודרים כשהראשון בהם היה ניתוח ראשוני והשני שיח מול השותף האמריקאי. בחלק הראשון בוצע שיגור למטרה והמיירט היה אמור להמריא לאחר שמתקיימים מספר תנאים, מרביתם כחלק מהניסוי ואין להם קשר למערכת המבצעית. בשלב מסויים הוחלט עם השותפים מה יהיה תנאי המעבר מהחלק הראשון לחלק השני ועפ"י מה שקרה, הוחלט שלא לשגר את המיירט "חץ 3".

הגורם המשיך ואמר: "בניסויים אנחנו מתנהגים אחרת, בניגוד לרגעים מבצעיים, החלק הראשון סוכם די מהר והוגדר בהצלחה וזו ההודעה שהוצאנו. בחלק השני עשינו בדיקה ראשונית וכרגע אין לנו ממצאים. רק מחר נמשיך לבדוק לאחר הגעת מידע נוספת. בשפה המקצועית מדובר בתוצאה שהיא אינה הצלחה ולא כישלון. זה לא פעם ראשונה ולא תהיה אחרונה שבה כל הרגעים לא מתקיימים להמשך הניסוי. 

במערכת הביטחון מכחישים את הדיווחים על כישלון ומסבירים את ההודעה שיצאה לתקשורת שמדברת על הצלחה של השלב הראשון.
"מי שחושב שיודעים דקה אחרי מה קרה לא מבין את הניסוי. אנחנו מוסרים את הדברים לאחר ביצועם ויכול להיות שבפעם הבאה נמתין עם ההודעה. 
בניסוי הקודם בספטמבר, נעשה ניסוי נשק "חץ 2". כל התהליך המערכתי עבר כהלכה והמיירט טס בסדר. התהליך הסופי לא צלח והוא נמצא בשלבי תיקון. הדברים הקרקעיים, כלומר מה שהכנסנו בגרסת התוכנה - עבר. באותו אירוע לא ידענו במשך 24 שעות אם הייתה או לא הייתה פגיעה.