טל חוטינר הוזמן לטעימת אורך של יינות ספיישל רזרב של יקב 'רקנאטי' ושמח לגלות שהכיוון נותר אותו הכיוון, הרוח אותה הרוח, והדגל אותו הדגל...

הספיישל האדום הקודם של 'רקנאטי', זה של 2013, הזמין אותי לנסוע איתו לניו יורק כדי לראות איך אנשים מכל העולם שטועמים יינות מכל העולם – כאלה שקיבלו ציון של 90 ומעלה ב'וויין ספקטייטור' - מתרשמים ממנו. אז ברור שכאשר החברים מ'רקנאטי' הזמינו אותי לטעום את הספיישלים, אחד ליד השני וליד השלישי, כלומר - טעימת אורך, הייתי חייב להתייצב. כמובן שמדובר ביינות הדגל של היקב המצוין הזה, ובשני בלנדים מצוינים - אחד אדום ואחד לבן - כמייצגים את הכיוון ואת רוח היקב בכל שנה ושנה. אז הנה מה שטעמנו שם.

רקנאטי ספיישל רזרב - בהתחשב במה שטעמנו כאן, כל מה שנשאר זה להמשיך ולעשות עוד יינות כאלה... (צילום: יח"צ, דוד סלברמן)
רקנאטי ספיישל רזרב - בהתחשב במה שטעמנו כאן, כל מה שנשאר זה להמשיך ולעשות עוד יינות כאלה... (צילום: יח"צ, דוד סלברמן)
בהתחשב במה שטעמנו כאן, כל מה שנשאר זה להמשיך ולעשות עוד יינות כאלה... (צילום: יח"צ, דוד סלברמן)

התחלנו בספיישל רזרב הלבן והלכנו אחורה כמה שנים. הראשון שנטעם היה ספיישל רזרב 2013 שהשתמר פשוט נפלא. פרחוניות לבנה, יסמין, מעט דבשיות, שמריות טובה ואיזון נהדר עם העץ. היין נמצא בנקודה מצוינת. אחריו טעמנו את הספיישל רזרב 2014 שהפגין גוף גדול עם מעט חמצון, עץ בולט יותר ועור עם אדמתיות. טיפונת התעייף, אבל מעניין לראות מה יקרה אתו בהמשך.

רקנאטי
רקנאטי

חתן השמחה היה הספיישל רזרב 2016, שהתיישן עשרה חודשים בחביות בהרכב עץ חדש של כ-20 אחוז חביות חדשות והשאר עדינות ומשומשות יותר. מדובר בשילוב יפה בין שני זנים ים-תיכוניים - מרסאן שנותן עובי וגוף, ורוסאן שנותן תיבול נהדר. ניחוחות פרחוניים לבנים אביביים יחד עם פרי לבן לכיוון אפרסק, שסק וכדומה, יחד עם חמאתיות עדינה ותחושה כללית רעננה עם גוף נאה.

עכשיו הגיע זמנו של האח האדום. גם פה התחלנו עם טעימה של יינות מתיישנים. הספיישל רזרב 2008 - וואוו, עוד עובד וסוחב ומלא באופי. יין שזכה במדליית זהב ב'דקנטר', ניחוחות של יין מתיישן, פרי נמוך יותר עם הרבה אופי של יער, פטריות פורטובלו, טחב ואדמתיות. אחיו משנת 2011 היה כבר יותר ירקרק עם חמיצות טובה, פרי אדום ומשהו בשרני. הספיישל רזרב 2013 – טוב, לא חוכמה, אני מת על היין הזה - מחטי אורן, יער, פרי אדום טוב ולא מתוק עם גוף בינוני ובישום נפלא.

רקנאטי
רקנאטי

חתן השמחה, ספיישל רזרב אדום 2015, הפגין ניחוחות עדינים של עור עם פריחה אדומה, אדמה ופטריות יער, גוף גדול ופרי רענן ובולט מאוד. הזנים התיישנו בחביות גדולות - מ-3000 ליטר ועד 500 ליטר - כדי לשמור על רעננות הפרי ולא לתת לעץ להשתלט. השימוש בזנים הים-תיכוניים (סירה, פטיט סירה, קריניאן ומרסלאן לצד הקברנה סוביניון) בשנת בציר חמה ומוזרה כמו 2015 הוכיח את עצמו כאן בצורה טובה מאוד. שווה לראות מה יתפתח עם היין הזה בשנים הקרובות, אבל בינינו, מי יכול להתאפק...