המילואימניקים של חטיבה 226, חטיבת המילואים של צנחנים, הוקפצו לפני יותר מ-100 ימים לגבול הצפוני מחשש לפלישה או מתקפה מצד ארגון הטרור חיזבאללה, זאת בעקבות מתקפת הפתע המבעיתה של מחבלי חמאס מדרום על יישובי העוטף שהותירה את כולנו המומים מאז אותו ה-7 באוקטובר. 

"אסור לפחד להילחם בלבנון, אחרת יקרה לנו מה שקרה בדרום פי 10" | הראיון המלא בשישי
"הנתיב של נסראללה": מלחמה בלבנון תוביל לסיום המערכה בעזה?

כבר כמעט 4 חודשים שאנשי הסדיר והמילואים פרוסים בשטח, נמצאים בגזרת גבול ישראל-לבנון, מתגברים את ההגנה על יישובי הצפון, נוקטים פעולות מבצעיות יזומות ובמסגרת מוכנותם ליום פקודה, מתרגלים גם תמרון של כוחותינו בתוך לבנון. הלוחמים שמו את חייהם האישיים - המשפחה, הילדים, העבודה, הלימודים והטיולים אחרי צבא בצד - כדי להתגייס לעשייה הקולקטיבית הלאומית עם מטרה הברורה והנעלה שמתנוססת בראשם: הגנה על תושבי הצפון. 

השבוע, הכוחות של חטיבה 226 הגבירו עוד יותר את המבצעיות והכוננות, תוך ביצוע סדרת תרגילים גדודיים שמדמים את תמרון כוחותינו בתוך שטחי לבנון כדי להיות מוכנים לכל תרחיש. "במסגרת סדרת התרגילים, ביצענו לחימה דו צדדית, שבה לקח חלק כוח מהיחידה האדומה, שאנשיה מדמים את האויב ואת הטכניקות שלו", מסביר סא״ל במיל אחיקם סרוסי, מג״ד 9255 מחטיבת הצנחנים הצפונית 226.

"מול אותו כוח, כוחות המילואים של צנחנים נלחמו ובמהלך התרגיל שולבו כוחות רב זרועיים, תצפיות ורחפנים למשימות שונות שהקפיצו את היכולות המבצעיות של הגדוד. התרגיל היה בסנכרון, עם תנועה בשטח, בבוץ ובנחלים, והמשימה הייתה לכבוש כפר בצורה נסתרת ולהתקיל את האויב. תוך כדי, תרגלנו גם את כוחות הלוגיסטיקה, החימוש והרפואה במקרה של התהפכות כלי רכב. אחר כך עברנו לתרגיל הרטוב, שבו היינו צריכים לכבוש כפר בלבנון בשילוב  ירי, דחפורים, טילים שונים עם אש חיה. לאט לאט כבשו את הכפר לפי התוכנית ולפי תרגול התזמונים תוך כדי ירי, אש ופינוי פצועים. זו הייתה הצלחה גדולה", הוא קובע. 

"לכולם ברור למה אנחנו נמצאים כאן, יש חשיבות ענקית למשימה שלנו, ואנחנו מבינים את ההשפעה שלנו על תושבי הצפון. המלחמה הזו משמעותית, כולנו רתומים לכך, כל המילואימניקים בגדוד שלנו עזבו הכול כדי להיות כאן. לחלק מהלוחמים נולדו תינוקות, יש כאלה שחזרו מהטיול הגדול בדרום אמריקה או במזרח, אחרים היו צריכים בכלל להתחיל את שנת הלימודים האקדמית באוקטובר - אבל מה שיפה הוא שכולם מרוכזים במטרה החשובה, ומתמודדים בהצלחה עם כל אתגר שמגיע", אומר המג״ד סרוסי.

"בחודשים שאנחנו כאן, אנחנו מקיימים משימות הגנה רבות, פרוסים כדי לבצע תרגילים, עומדים במשימות ומצליחים בהן. אם בתחילת המלחמה היה ניתן לראות את האויב, את כוח רדואן בעיניים מעבר לגדר - היום דבר כזה לא יקרה, האויב מסתתר, מרוחק ומתחבא״, אומר המג״ד סרוסי. ״אנחנו לא רואים הרבה אפשרויות אחרות - חייבים להילחם בטרור שרוצה להשמיד את ישראל ולהחזיר ליישובי גבול הצפון את התושבים שנעקרו מכאן".

"בשבועות האחרונים, אני נמצא בצפון ומכין את הכוחות לתרחיש של תמרון בלבנון״, מוסיף לדבריו רע״ן אימונים בצפון במרכז לאימוני יבשה, סא״ל מתי שבח, מפקד במרכז שאמון על כשירות ומוכנות כוחות צה״ל ללחימה: ״במסגרת ההכנה יצאנו בסדרת תרגילים גדודיים רב חיילים, שמשלבים כוחות מילואים וסדירים של חי״ר, תותחנים שריון והנדסה, שבמהלכם אנו מאמנים גדוד-גדוד, מוודאים שהוא בכשירות שיא ומתרגלים תמרון כדי להסיר את האיום בגבול הצפון. אנחנו, מהעיניים הצבאיות שלנו, מוודאים שהצבא מוכן לכל תמרון או פעולה. כוחותינו פרוסים כעת בפיקוד הצפון, ואם צריך - הם מוכנים להיכנס עכשיו ללבנון - ולבצע כל מה שצריך כדי להביא את הביטחון", מצהיר.

"ראיתי הרבה גדודים של לוחמים על גבול הצפון לאחרונה, ובעיניי רוח הלחימה שיש לכולם הוא פלא ישראלי. יש כאן לוחמים מכל קצוות הארץ, מכל חתכי האוכלוסייה, מצעירים שהשתחררו רק לפני שנה או שנתיים - ועד לוחמים שעל ראשם מופיע כבר שיער שיבה. המוטיבציה של כולם בשמיים, הם רוצים להביא את הביטחון ואומרים שישלמו כל מחיר כדי להגשים את המטרה. בשנייה אחת, האחדות באה לידי ביטוי, אני חושב שלא רק מי שבחזית ובמלחמה צריך להיות מאוחד - אלא שהמסר הזה צריך לחלחל לכל חלקי העם, לא משנה מי הם ואיפה הם גרים. כמו שהחזית משפיעה על העורף - כך העורף מחויב להשפיע על החזית", הוא מבקש.