אדווה ביטון, אמה של אדל ז"ל, שנפצעה בפיגוע יידוי אבנים בשומרון ונפטרה לפני כשנה וחצי, השתחררה היום (רביעי) מבית החולים "מאיר" בכפר סבא, לאחר לידת בנה השישי. האם סיפרה על יצירת חיים חדשים בצל האבדן. "עולם השכול זה עולם לא פשוט, כאוב ומתיש ובחדר הלידה בהחלט הרגשתי את הנוכחות של הלידה הפרטית שלי, עם כל השמחה, תמהיל שלם של רגשות", אמרה ביטון.



רגע לפני יציאתה מבית החולים כשהיא מחזיקה בזרועותיה את הרך הנולד, אמרה ביטון: "ברוך השם, אנחנו משתחררים מבית החולים, אני שמחה, מתרגשת ומודה לקדוש ברוך הוא על הזכות להביא את האוצר המדהים הזה, לעולם הזה".



"מבחינתי זו אמירה ברורה של ניצחון", המשיכה ביטון, "אמירה ברורה לחיים ולהמשכיות ואנחנו לא נכנעים אלא ממשיכים. ממשיכים בעשייה שלנו למען האחר, למען אלה שאיבדו את היקר להם מכל. זה מה שאנחנו עושים בעמותת 'אדל' שמסייעת למשפחות שחוו אובדן טרגי כלשהו. מבחינתי זו זכות להיות לצדם של אותן משפחות ולהאיר להן את הדרך".



אדל ביטון ואחיה. צילום: באדיבות המשפחה
אדל ביטון ואחיה. צילום: באדיבות המשפחה




בתום מאבק ממושך


אדל ביטון, הילדה שריגשה מדינה שלמה לאחר שהצליחה להחלים מפיגוע בו נפצעה באורח אנוש, נפטרה בחודש פברואר בבית החולים "שניידר" בגיל ארבע ושמונה חודשים, לאחר מאבק ממושך. אדל הקטנה התאשפזה שוב לאחר שחלתה בדלקת ריאות. הפגיעות הנוירולוגיות ממנה סבלה בעקבות הפציעה, היקשו על חברי הצוות הרפואי שהבהיר כי הסיבוך ממנו סבלה אדל קורה לילדים עם מחלות רקע מורכבות, שכן לדבריהם, כאשר מערכת אחת נפגעת, היא מדרדרת מהר מאוד מערכות נוספות בגוף.



כזכור, אדל נפגעה באופן קשה מפיגוע שאירע בכביש חוצה שומרון בשנת 2013. האם ושלוש בנותיה התנגשו עם מכוניתן במשאית שסטתה מדרכה בגלל אבנים שיידו לעברה פלסטינים. היא טופלה בתחילה בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה ולאחר מכן הועברה לשיקום בבית החולים לוינשטיין.