ראש מפלגת רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס התראיין היום (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי", על המגעים עם מפלגת הליכוד בנוגע לתמיכה ברפורמה המשפטית, על תופעת הפשיעה בחברה הערבית ותוכניתו למגר אותה, ועל התנאי שהציב בשיחות בבית הנשיא.

נמשכים הדיונים בבית הנשיא: זאת הדרישה שהציבה "יש עתיד"
שיחות ההידברות בבית הנשיא: נרשמה התקדמות בנושא היועצים המשפטיים

"אנחנו חלק מהמגעים בבית הנשיא, ותורמים את תרומתנו", אמר בפתח הראיון על השיחות המתנהלות בבית הנשיא בנוגע לצעדי החקיקה של הרפורמה המשפטית. "לרע"מ יש עמדה מיוחדת - אנחנו רוצים לחזק את מערכת המשפט, ולהעצים אותה אל מול הדורסנות של הכנסת".

לאחר מכן, קישר עבאס בין תנאי המפלגה לתמיכה ברפורמה לבין הפשיעה בחברה הערבית: "אי אפשר להתעסק עם שני תחומים נפרדים, אם רוצים לתמוך בשינויים במערכת המשפט, ההסכמה צריכה להיות בתוך המסגרת, אין הסכם לצד האלימות".

"שלשום היו ארבעה נרצחים בנצרת, רע"מ מנסה היום לקדם אינטרס גם כללי וגם פרטני", הוסיף חבר הכנסת. "אנחנו נמצאים בתהום לכן אני לא אפטור את הממשלה הזו מהאחריות שלה. יש ממשלה בישראל, אמנם לא מתפקדת, והיינו צריכים לבחון מה הם מתכננים לעשות בתחום האלימות והפשיעה במגזר הערבי. אם השר לבטחון לאומי לא מתפקד אז בבקשה שהליכוד יכניס סגן שר למשרד, פרויקטור מיוחד למיגור הפשיעה והאלימות כי אנחנו משלמים בחיי אזרחים".