יו"ר רע"ם מנסור עבאס שוחח הבוקר (שלישי) עם גיא פלג וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, והביע התנגדות לעלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להר הבית. "זו פרובוקציה מיותרת שלא תורמת להרגעת הרוחות ולבניית אמון. גם כממשלה חדשה שאמורה לסמן או לשלוח מסרים של פיוס, רצון טוב, אין בדבר הזה, מהמסר הזה. מצד שני, הדבר נעשה במחטף, מעין תרגיל ילדותי כזה", ציין.

לאחר שקיבל אישור מנתניהו ומראש השב"כ: כך התנהל "תרגיל ההונאה" של בן גביר

הוא טען כי הדבר יפגע באמון בממשלה החדשה: "כל הנושא של מסגד אל אקצא בנוי על אמון בין צדדים, במיוחד בין ישראל לירדן על שמירת הסטטוס קוו. מי עכשיו יתייחס ברצינות להצהרותיו של ראש הממשלה או הבטחותיו לשמור על הסטטוס קוו? כולנו חשבנו אתמול שיש מחשבה שנייה ולא עושים את זה, ואז פתאום התגלה שזה תרגיל, שראש הממשלה היה חלק מזה. המעשה הזה הוא לא אחראי אבל במיוחד בהיבט הזה של פגיעה באמון של גורמים מדיניים".

הוא התנגד לעליית יהודים להר הבית: "אני לא מתחבא מאחורי העמדה ההלכתית היהודית, גם בעם היהודי יש איסור על כניסה כזו או עלייה כזו. גם כעמדה מוסלמית אני אומר לך שאסור לעלות לשם. אפילו אצל היהודים זה אסור, אז קל וחומר אצל המוסלמים".

עבאס ביקר את נתניהו: "במקום שהוא ישלח מסר של פיוס, רצון טוב לחברה הערבית, ויצא בהצהרה מאוד מוחלטת שהוא מקיים את ההתחייבויות של ישראל כלפי החברה, כמעט אין תחום שאין לנו משבר חמור כי לאורך שנים רבות ממשלות ישראל לא באמת טיפלו בבעיות של החברה הערבית. במקום זה אני מגלה שסתם מוחקים את רע"ם מרשימת המפלגות, מצרפים אותנו ליש עתיד, מוחקים את הוועדה לענייני החברה הערבית".