שישה ימים לאחר המתקפה חסרת התקדים של איראן על ישראל ביום שבת האחרון, פיצוצים עזים נשמעו הלילה (שישי) באיראן, בסוריה ובעיראק. גורם אמריקאי מסר לרשת ABC כי ישראל תקפה מטרות באיראן, אך לא אישר את התקיפות בסוריה ובעיראק. גורמים איראנים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי התקיפה פגעה בבסיס אווירי סמוך לעיר אספהאן שבמרכז המדינה. 

בכיר ביטחוני לשעבר משוכנע: זה הפתרון היחיד היעיל נגד כטב״מים
טעות אחר טעות: כך התייצב המזרח התיכון בפני מלחמה כוללת | תחקיר מיוחד בארה"ב

ב-CNN דווח כי המתקפה הישראלית על איראן הייתה מוגבלת, ולפי הערכות של גורמים בארצות הברית היא לא תוביל להסלמה מקיפה באזור.

בתוך כך רשות התעופה באיראן הודיעה על ביטול כל ההגבלות וחזרה של תנועת הטיסות אל ומנמלי התעופה האימאם חומייני ומהראבאד בטהרן, כך לפי סוכנות הידיעות Mehr. קודם לכן, בכיר ישראל מסר ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל מעוניינת לשלוח לאיראן מסר בעקבות התקיפה, אך לא לגרום לנפגעים.

לדברי הבכיר, נתניהו ביקש מצה"ל להכין בנק מטרות באיראן, כשהאופציות שהוצעו הן - הפצצה של מתקן בטהרן או מתקפת סייבר. "כולם מסכימים שישראל חייבת להגיב, השאלה היא איך ומתי", הדגיש. בעקבות התקיפה, ממשלת אוסטרליה קוראת לאזרחיה לעזוב את ישראל ושטחי הרשות בשל העובדה ש"המצב הביטחוני מידרדר במהירות". 

בסוכנות רויטרס דווח כי ישראל יידעה הפעם מראש את ארצות הברית על המהלך, בניגוד לעמימות שנשמרה בתקיפה בדמשק. עם זאת, הבהירו הגורמים כי לוושינגטון לא הייתה כל מעורבות בתקיפה. בישראל לפי שעה לא נמסרה כל תגובה לדיווחים. שעה קלה לאחר הדיווחים על התקיפה, נשמעו התרעות על חדירת כלי טיס עוין במספר יישובים לאורך גבול לבנון, בהם אביבים, כרם בן זמרה וגוש חלב. פיקוד העורף הבהיר כי לפי שעה אין כל שינוי בהנחיות לציבור.

מטוסים אזרחיים שינו את מסלולם באופן פתאומי כדי לעקוף את המרחב האווירי של איראן, ובהמשך הודיעה טהראן על סגירת המרחב האווירי לכלי טיס אזרחיים. לפי דיווחים, משמרות המהפכה העלו את רמת הכוננות בכל הבסיסים הצבאיים במדינה.

אחד המוקדים שבהם על פי הדיווחים הותקפו מטרות הוא העיר איספהאן, העיר השלישית בגודלה באיראן. באותה פרובינציה נמצאת גם העיר נתנז, שם מצויים כמה ממתקני הגרעין של איראן. איראן מסרה כי "מתקני הגרעין באיראן לא ספגו פגיעה".

סוכנות הידיעות האיראנית FARS אישרה כי פיצוץ אירע בצפון מערב איספהאן, סמוך לבסיס של צבא איראן, וכי מערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו מספר כלי טיס בלתי מאויישים. ערוץ הטלוויזיה "אל-חדת'" דיווח כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו במקום. במקביל, סוכנות הידיעות "סאברין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, ציינה כי חלו שינויים פתאומיים בטיסות בשמי איראן.

מוקדם יותר השבוע מסר גורם אמריקאי לרשת אל-ג'זירה הקטארית אמר כי "ישראל עשויה לתקוף מטרות בעומק איראן". לדבריו, "התגובה האפשרית של ישראל לא נועדה להסלים את המצב, אלא לגרום לטהרן להבין מה הן היכולות של ישראל". לדבריו, ישראל לא הודיע על תאריך לתקיפה אפשרית". במקביל, גורמים בכירים ישראלים שצוטטו ברשת NBC, אמרו כי ייתכן שהתקיפה נגד איראן תצא לפועל "בטווח הזמן המיידי".

שינויי מסלולי טיסה במרחב האווירי של איראן (צילום: צילום מסך מאתר flight radar)
שינויי מסלולי טיסה במרחב האווירי של איראן (צילום: צילום מסך מאתר flight radar)