מירוץ צמוד: 41% מהמצביעים תומכים בהילרי קלינטון לנשיאות ארה"ב, 35% מהמצביעים תומכים בדונלד טראמפ ו-24% באף אחד מהם. כך עולה מהסקר השבועי של סוכנות הידיעות 'רויטרס'. ביחס לסקר של השבוע הקודם של רויטרס, קלינטון הגדילה את הפער לטובתה ב-3% לעומת טראמפ. בסקר של CNN מיום שני טראמפ קיבל את התוצאה הטובה ביותר מאז ספטמבר 2015 והוביל עם 48%, לעומת 45% שקיבלה קלינטון.



אם לוקחים בחשבון את המועמד הליברטיאני גארי ג'ונסון ואת מועמדת המפלגה הירוקה ג'יל שטיין נוצר בסקר שוויון בין טראמפ לקלינטון, כאשר שניהם מקבלים 37% מקולות המצביעים, ג'ונסון מקבל 5% ושטיין עם 1% בלבד. 



המירוץ הארוך לבית הלבן ממשיך להיות צמוד לאורך כל העת, זאת גם כאשר קיבלו שני המועמדים את המועמדות בצורה רשמית בשבועיים האחרונים. רוב הסקרים משקפים שוני בדפוסי ההצבעה בין מגזרים שונים בארה"ב. כך לדוגמא, קלינטון מובילה בקרב בעלי השכלה אקדמית וטראמפ מוביל בקרב לבנים שאינם בעלי תארים.



"יותר מדי אנשים ויתרו לטראמפ כי הוא בדרן, אבל הנה - זה אמיתי"


כזכור, ביום רביעי הפכה קלינטון למועמדת הרשמית לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. בנאום שנשאה בוועידה הדמוקרטית ביום חמישי קיבלה על עצמה את המועמדות וקראה לאחד את המדינה ולבצע רפורמות כלכליות. בנאומה, קלינטון התחייבה לשמור על ביטחון ישראל ועקצה את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ שלטענתה מנסה לזרוע פחד בקרב תושבי ארה"ב. 



בנאומה תהתה קלינטון האם טראמפ מסוגל להוביל את ארה"ב ואמרה: "שאלו את עצמכם, האם לטראמפ יש את המזג להיות נשיא? הוא בקושי משתלט על קמפיין נשיאות. הוא מאבד את קור רוחו מכל עלבון, דמיינו אותו בחדר הסגלגל, אדם שאפשר לעצבן עם ציוץ לא צריך להחזיק נשק גרעיני, אני לא יכולה להגיד את זה באופן צלול יותר מג'קי קנדי בזמן המשבר הקובני, הוא שמלחמה לא תקרה בגלל אנשים בעלי ביטחון עצמי אלא בגלל פחדנים". "יותר מדי אנשים ויתרו לטראמפ כי הוא בדרן, כי לא האמינו לו כשהוא קרא לנשים חזירות, כשהוא צחק על נכים או על שבויי מלחמה. בהתחלה גם אני לא האמנתי שזה אמיתי, אבל הנה האמת. טראמפ לא מציע שינוי", הוסיפה קלינטון.




הלילה צייץ טראמפ בטוויטר כי אסור לתת לקלינטון תדרוכים ביטחוניים כי יש לה שיפוט גרוע במיוחד ואינסטינקטים גרועים. גם לאחר בחירת קלינטון בסנאטור טים קיין לסגנה תקף אותם טראמפ ואמר כי קיין מושחת. "זה אותו טים קיין שקיבל מאות אלפי דולרים במתנות ומעולם לא הואשם?", תהה טראמפ בטוויטר. בציוץ נוסף כתב כי קלינטון וקיין הם זיווג שנולד בוול סטריט וכינה אותם "הכנופיה מוול סטריט". על כך הוסיף: "הילרי הנוכלת וטים המושחת הם פוליטיקאי קריירה, הם לא מעוניינים לעזור לאנשים".