לא רק בני משפחתה של ירדן ג'רבי וראשי המדינה התרגשו מאד מזכייתה של הג'ודאית במדליית הארד באולימפיאדת ריו. גם חברותיה הטובות התרגשו מאד. חן בושרי פלדמן חברה של ירדן מגיל 15. למעריב אונליין היא סיפרה כי היא וירדן שוחחו לפני הטיסה לברזיל ושהמדליסטית הטרייה של ישראל התחילה להתרגש רק בשבוע האחרון.  



על הקרב הגורלי, סיפרה חן: "כל החברים ראו את הזכייה של ירדן אצלי בבית. היה קשה לראות מהבית, זה פספוס שלא היינו בקהל בריו אבל היה מרגש. כתבנו לה הודעות אחרי הזכייה וירדן כתבה לי על האולימפיאדה: 'איזה טירוף. אין מצב שזה אמיתי. אני חולמת'".



"פספוס שלא היינו בריו". החברים של ירדן חוגגים את הזכייה במדליה. צילום: חן בושרי פלדמן
"פספוס שלא היינו בריו". החברים של ירדן חוגגים את הזכייה במדליה. צילום: חן בושרי פלדמן



לדברי בושרי פלדמן, בשמונה שנים האחרונות ירדן עבדה מאוד קשה בשביל הרגע הזה. "ראיתי אותה יומיים לפני הטיסה וראו עלייה שהיא מתחילה לקלוט את גודל הדבר - שהיא טסה לאולימפיאדה. היא התמודדה יפה מאוד עם הלחץ".



"התמודדה יפה עם הלחץ". ג'רבי (מימין) והחברים. צילום: חן בושרי פלדמן
"התמודדה יפה עם הלחץ". ג'רבי (מימין) והחברים. צילום: חן בושרי פלדמן



יעל להב היא חברה של ירדן מגיל 14. לדבריה, אתמול היה קרנבל. "עשינו יום הקרנה מיוחד עם כל החברים. ההתרגשות הייתה מטורפת, צרחות ואחר כך דמעות. היא עבדה קשה. אנחנו יודעים כמה היא מסורה ועשתה הקרבות בשביל אורח החיים הזה. גם היום עוד לא עבר לי ההיי והחיוך לא יורד לי מהפנים כי לירדן יש יכולת לרגש. היא כזו".



"ירדן היא טיפוס מאוד אוהב ומשפחתי", אמרה יעל, "היא נפש עדינה, רכה ורגישה. על המזרון היא יודעת לעשות את ה'סוויץ' ולהיות חיה ומרוכזת. אתמול שאלו את אמא של ירדן אם היו מכות בבית והיא צחקה כי ירדן מאוד עדינה - לא כמו שרואים אותה".