תקראו לו סילבסטר, נובי גוד, חנוכה או בפשטות ארכאית: ערב ראש-השנה האזרחית. העיקר שתקפידו על כמה כללים כשאתם מארגנים את המסיבה...

ערב ראש-השנה האזרחית החדשה הוא סיבה למסיבה: אם ראש-השנה שלנו מתחיל בתפוח-בדבש, נמשך בעשרות סוגי סלטים, עיקריות ותוספות לרוב – ומתרסק ביחד עם היין אל תוך הקינוח שלאחריו אפשר בקושי לפתוח כפתור במכנסיים ולנמנם, מובסים, על הספה... הרי שסילבסטר הוא הזדמנות לאחל לעצמנו 2017 שתהיה טובה יותר מהשנה היוצאת – מבלי להיות מחויבים לריטואלים משפחתיים רבי-קלוריות.

אנשים ששותים הם אנשים שמחים ואנשים שמחים תמיד יזכרו את מסיבת ראש-השנה שלכם (צילומים: freeimages.com)
אנשים ששותים הם אנשים שמחים ואנשים שמחים תמיד יזכרו את מסיבת ראש-השנה שלכם (צילומים: freeimages.com)
אנשים ששותים הם אנשים שמחים ואנשים שמחים תמיד יזכרו את המסיבה שלכם (צילומים: freeimages.com)

אלא שאליה וקוץ בה: יציאה למקומות הבילוי השונים, בהנחה שעברתם כבר את גיל 25, עלולה להיות משימה אכזרית: הכל פקוק, צפוף ויקר. מה האלטרנטיבה? מסיבה בבית! השכנים יגלו הבנה לאור התאריך – וגם במקרה שלא – נטייתה של משטרת ישראל היא לא להתאנות למסיבות פרטיות שנערכות בפורים, יום-העצמאות או ערב ראש-השנה האזרחית. מה גם שהשנה רבים יקדימו את המסיבה ל-30.12, כדי שתיוותר להם כל השבת כדי להתאושש.

מסיבה רבת-משתתפים, אפילו ברמה של 20-30, היא כאב ראש גם למי שמבין באלכוהול: הצורך להשקות מספר רב של אנשים בעלי טעם שונה, עלול להיות מבלבל. לפיכך, הנה כמה כללים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לגבי "סל-המסיבה" שלכם.

מלכת האמבטיה

סילבסטר
סילבסטר
ראשית, נפתח בשלושת המרכיבים החשובים ביותר למסיבה: קרח, קרח וקרח. שלושה שהם אחד: אי-אפשר להכין מעט מדי קרח למסיבה. לעומת זאת – ההפך נפוץ יותר: כבר ראיתי בעלי-מסיבה שנטשו את אורחיהם בדקה לחצות כדי לרוץ לרכוש קרח בפיצוציה הקרובה. דרך טובה להבטיח מספיק קרח במסיבה, היא לענות לכל מי ששואל מה להביא: "שקית קרח!", שיוכל לאסוף בקלות בכל תחנת דלק בדרך למסיבה.

עוד עניין לוגיסטי חשוב הוא אמבט-קרח. זו לא חייבת להיות האמבטיה שלכם... אלא כל כלי גדול שיכול להכיל כמה שיותר בקבוקים של בירה, וודקה ו/או משקאות קלים. זו יכולה להיות באמת האמבטיה, זו יכולה להיות גיגית כביסה, אמבטיית תינוק ואפילו שני דליים רגילים – העיקר שתזכרו שאמבט קרח מעורב במים קרים מהברז הוא הדרך הטובה ביותר לקרר בו-זמנית מספר גדול של בקבוקים.

עכשיו נעבור על רשימת הקניות. בגדול אתם מכירים הכי טוב את החברים שלכם, כך תוכלו בקלות להכריע בין נניח שלושה ארגזים של בירה, או ארגז בירה אחד ושני ארגזי משקה אנרגיה לערבוב בוודקה, כך תוכלו להכריע בין עוד בקבוק וויסקי שיעמוד על שולחן הבר, או לחילופין עוד בקבוק וודקה שייכנס לדלי הקרח – וכך הלאה.

סחורה עד הבית

סילבסטר
סילבסטר
עכשיו אתם מוטרדים בוודאי מכל רשימת המצרכים שתיאלצו לסחוב מהסופרמרקט ומחנות-המשקאות ותוהים איפה תוכלו למצוא חניה קרובה לחנות ולבית, מלגזה קטנה וסבל... האמת היא שלא צריכים. כלומר – אם בא לכם בקבוק שמפניה מיוחד שהייתם רוצים להתייעץ לגביו עם המוכר, זה בסדר גמור להשאיר את הקנייה הזאת לחנות היין, כמו גם קנייה של משקאות קלים ו"מיקסרים" שונים בסופרמרקט (הכוונה היא לא למערבלי-מזון, אלא למשקאות-קלים שמערבבים בבסיס אלכוהולי – ממיץ תפוזים ועד טוניק וג'ינג'ר-אייל).

את המשקאות עצמם: ממשקאות אנרגיה, בירות, יין, מבעבעים (לא חייבים להתפרע עם שמפניה. קאווה פשוטה ומצוננת היטב תעשה את העבודה) וכמובן – משקאות בסיס כמו וודקה, וויסקי, רום, טקילה, ג'ין ועוד – מוטב להזמין ממי שמתחייב להביא את המשלוח עד לפתח ביתכם וכן, במידה שטעיתם בחישובי הכמויות, ונותרתם עם בקבוקים סגורים שלא נעשה בהם שימוש – שייקח אותם בחזרה ויזכה אתכם בעלותם.

נשמע דמיוני? האמת היא שעד לפני כשנה וחצי זה אכן היה דמיוני, רק שמאז שנכנסה לשוק "פאנקו" (paneco.co.il), מדובר באופציה מעשית: מזמינים און-ליין, מקבלים את המשלוח למחרת היום (ברוב אזורי הארץ) ואם "נתקעתם" עם עודפים – תוכלו להחזירם תמורת זיכוי מלא. נשמע כמעט טוב מכדי להיות אמיתי, אבל זה אמיתי לגמרי.

אח שלי סאחי

סילבסטר
סילבסטר
אז משקאות יש לנו, קרח יש לנו – ובהנחה שזכרתם כוסות חד-פעמיות (וכאן הספקטרום הוא אדיר – ממאה כוסות בכמה שקלים ועד לכוסות שנראות, עולות ומרגישות כמעט ככוסות-זכוכית), אתם כמעט מסודרים. למה כמעט? כי האינטרס שלכם הוא שהאורחים ישתו כמה שיותר. זה אולי מתכון לכך שמישהו יקיא במהלך הערב באמבטיה, אבל בגדול – אנשים ששותים הם אנשים שמחים ואנשים שמחים יזכרו את המסיבה שלכם לטובה.

אנא מכם, בהנחה שאתם רוצים שהאורחים שלכם ייהנו, אבל רוצים גם לשמוע מהם כמה כיף היה למחרת – וודאו שיש לכל מי ששותה "עד דלא ידע" גם נהג-תורן שיהיה סאחי להפליא או לחילופין, אפליקציית 'גט טקסי' וכמה עשרות שקלים בכיס שיביאו אותו הביתה בבטחה.

אחרי שהבהרנו את הנקודה הזאת, אנו ממליצים על הכנה של "משקה-קערה" אחד לפחות, כזה שהחברים יכולים למזוג ממנו במצקת. זה לא מוכרח להיות משקה סופר-איכותי, משום שכאשר מכוונים למכנה המשותף הרחב ביותר, יש שני כללים שכדאי להקפיד עליהם: מתוק וקר.

סילבסטר
סילבסטר

אז בקרח כבר הצטיידתם, עכשיו נמליץ על מי-סוכר שקל מאוד להכין מבעוד מועד: ממיסים כמה סוכר שרק אפשר במים חמים ושומרים לקראת הכנת משקה הקערה. כמובן שאפשר להוסיף גם סוכר גבישי, אבל אז אתם עלולים למצוא את עצמכם מערבבים אותו שעה ארוכה בתוך פיילה קרה, מה שיאריך מאוד את זמן ההמסה שלו בנוזל. לעומת זאת, עם מי סוכר – די יהיה בערבוב קל.

מה נשים בקערה? ובכן: וודקה עם מיץ פרי מחוזק בקרח ובעלי נענע טריים, היא תמיד אופציה שתתקבל באהבה על-ידי רוב השתיינים. אפשר כמובן לסחוב את העניין לכיוון המוחיטו על בסיס רום או הקאפירינייה על-בסיס קשאסה עם חתיכות של לימון אמיתי, מיץ לימון ועלי נענע.

מאחר שה-31.12 הוא לרוב יום קר (כך גם מסתמן ראש-השנה הקרוב), אפשר לחשוב על קערה נוספת עם משקה חם: יין מחוזק באלכוהול מתאים ומעורבב במיץ פרי (תפוז או תפוח יהיו נפלאים, השאר מעט פחות) עם מי סוכר ומקלות קינמון. אם יש לכם זמן וחשק, אפשר לחתוך פנימה גם פלחי תפוז או קוביות תפוח, להשלמת האווירה. משקאות חמים שכאלה הם לרוב "רגועים" יותר ונעימים למי שזה עתה נכנס לדירתכם מהלילה הקר שבחוץ.

סנג'ר את החבר

יחד עם זאת, אם מדובר במסיבה סוערת יותר, כזאת שכוללת יותר ריקודים ופחות מינגלינג של קוקטייל, אפשר בהחלט לוותר על משקה הקערה החם. אם החלטתם לייצר אחד כזה בכל זאת, הצבה שלו על פלטה חשמלית או פתילייה קטנה במקום מוגן, תבטיח את חומו במהלך כל הערב.

אחרון חביב: בטח יש לכם חבר שהוא ברמן, או טוב מזה: ברמן-מתוסכל... כזה שאולי עשה פעם קורס, אולי עסק בזה כמה חודשים אחרי הצבא, או אפילו חובב אלכוהול שתמיד חלם לעמוד מצדו השני של הבר.

זה הזמן להגשים לו את החלום ולהפוך אותו לאחראי על המשקאות באירוע: הוא זה שישים בקבוקים בקרח, הוא זה שימלא לאנשים את הכוסות בעזרת המצקת, הוא זה שישמור על טמפרטורת ההגשה של הפונץ' החם, או על מספיק עלי נענע וקוביות קרח בקאפירינייה – ובמידת הצורך, אפילו ירוץ לפיצוציה הקרובה כדי להשלים חוסרים. והכי חשוב: שיפה ושונה תהיה 2017... כי מגיע לנו!