נתוני איגוד לשכות המסחר, שהוכנו בימים האחרונים, מראים כי למרות המתיחות ביחסים עם טורקיה בעקבות מלחמת עזה, הסחר בין המדינות לא נפגע. על פי הנתונים, היקפי הסחר בין שתי המדינות נאמדים בכ־10 מיליארד דולר.

"חשוב שתדעו שמדובר בהונאה": ההודעה החריגה שפרסם הביטוח הלאומי
שירות התעסוקה: נבלמה מגמת עלייה במספר דורשי העבודה

נתונים שהועברו לנשיא האיגוד אוריאל לין מצביעים על עומק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, ולכן - גם אם, לדוגמה, מוכרז חרם של יבוא עגבניות, מדובר על סכום זניח למעשה לעומת היקפי הפעילות בין שתי המדינות.

בהקשר זה, החלטת הרשתות הקמעונאות לגבי חרם עגבניות על טורקיה היא תמוהה בלשון המעטה, כאשר מביאים בחשבון כי באותה העת ממש בארץ מייבאים מאות טונות עגבניות מממלכת ירדן, הידועה ביחס לא פחות קיצוני לישראל.

בפברואר 2023 אורגן משלוח סיוע הומניטרי שנאסף ונתרם על ידי חברי איגוד לשכת המסחר בעקבות רעידת האדמה בטורקיה. באותו חודש התקיימה ועידה כלכלית מעורבת בחסות הסכם הסחר בין שתי המדינות. קודם לכן יצאה משלחת של 100 יבואנים מישראל במימון Turkish Exporters Assembly ומשרד הכלכלה הטורקי. בספטמבר 2023 נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה, יבוא הסחורות מטורקיה מעמיד אותה כמקור היבוא השלישי של ישראל בעולם. ביצוא הסחורות היא נמצאת במקום השביעי. הסחר עמה המשיך לצמוח בעשור האחרון על אף המתחים שהיו ברמה המדינית.

היקף הסחר צמח ב־2022 ב־21% - לשיא של יותר מ־9.2 מיליארד דולר, שמתוכו 74% מיבוא. היצוא מישראל מצומצם ביחס להיקף הסחר, וכולל ברובו כימיקלים, מתכות בסיס, גומי ופלסטיק.