האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי השליטה החדשים בשופרסל, נכנסים היום רשמית לחברה. מדובר במהירות שיא של שלושה שבועות שעברו מאז פרסום המגעים לרכישת השליטה. אתמול אושר שינוי מבנה הדירקטוריון וצירוף שישה חברי דירקטוריון חדשים.

הפסד ענק לבנקים: ישלמו עוד מאות מיליוני שקלים למדינה כל שנה
הביטקוין לא עוצר – וכנראה שזו רק ההתחלה

המינויים כוללים בין השאר את יוסי אמיר, שיחליף את איציק אברכהן כיו"ר הדירקטוריון, צילי נווה, לשעבר בכירה בכלל ביטוח פיננסים, חזי צאייג, לשעבר יו"ר הדואר, וארז חלפון, יו"ר חברת קצא"א (קו צינור הנפט אילת אשקלון).

עוד יצורפו לדירקטוריון פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל איכילוב, ומשה ויינגרטן, מנהל בבית ההשקעות אלטשולר שחם. לבד מאברכהן יעזוב את הדירקטוריון גם שלמה זוהר. למנכ"ל שופרסל ימונה שלומי אמיר, שיחליף את אורי וטרמן.

בנוסף, האחים אמיר יבצעו כמה שינויים ניהוליים. תום יונאי, לשעבר עוזרו של שר האוצר משה כחלון, ימונה ליועץ מיוחד ויד ימינו של המנכ"ל שלומי אמיר. יונאי, המחובר לאנשי עסקים בארץ ובעולם, ייאלץ לוותר במסגרת תפקידו המאתגר על עיסוקיו הנלווים.

שלומי אמיר (צילום: ללא קרדיט)
שלומי אמיר (צילום: ללא קרדיט)

יוסי אמיר (צילום: ללא קרדיט)
יוסי אמיר (צילום: ללא קרדיט)


בעלי תפקידים נוספים יגיעו מרשת פרשמרקט, שהייתה בעבר בבעלותם של האחים אמיר עד שנמכרה לפז. אלה ברין, לשעבר מנהלת הסחר של פרשמרקט, עשויה להחליף את המנהל הנוכחי ניצן גולדברג.

רעות רפאלי כהן, לשעבר סמנכ"לית משאבי אנוש של רשת המזון, תצטרף לשופרסל בתפקיד דומה. האתגר העיקרי שלה יהיה צמצום מצבת כוח האדם והתייעלות, והדבר יעשה בשיתוף יו"ר הוועד אריאלה סיסו.

במישור העסקי האחים אמיר ייאלצו ללמוד במהירות את שופרסל ולא לקבל החלטות עסקיות מהותיות בחצי השנה הקרובה. כך למשל הם יבחנו מחדש את שיתוף הפעולה עם בנק דיסקונט במיזם הפיננסי פייבוקס, שבו מחזיקה שופרסל במחצית מהמניות ומנוהל מטעם דיסקונט על ידי אריק פרישמן.

בשנה האחרונה פייבוקס צבר הפסדים של כ־100 מיליון שקל, כשלשופרסל לא הייתה דריסת רגל ניהולית. על הפרק שינוי מבנה השליטה במיזם, תוך אפשרות להכנסת שותף חיצוני. כעת לא ברור אם זה ייצא אל הפועל.

בנק דיסקונט מלווה את האחים אמיר זה עשרות שנים, עוד מתחילת פעילותם בענף הקמעונאות. הבנק נבחר על ידי האחים כמממן עסקת הרכישה של שופרסל (24.9%) ב־700 מיליון שקל (מתוך 1.6 מיליארד שקל).

בניגוד לשמועות, בכוונת הבעלים החדשים לשלוט במיזם הפארם Be ואף להמשיך לפתח אותו. נכון להיום חברת הבת עדיין לא עברה לרווחיות נטו, למרות השיפור במצבה העסקי.