בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק ברדיו 103fm והתייחס לעלייה ברווחי התעשייה ב-2023 שהסתכמו ב-318 מיליון דולר. 

ענקית הסייבר זיסקיילר רוכשת את אבאלור הישראלית בכ-350 מיליון דולר
השירות שיגלה לכם ולבני הזוג כמה צברתם בפנסיה ובמוצרי החיסכון האחרים

"השגנו אתמול תוצאות מדהימות של התעשייה האווירית עם גידול לכל הפרמטרים הפיננסיים של החברה. בוודאי שיש לזה תרומה למלחמה, אבל אנחנו מציגים פה ביצועים של שנה שלמה, שממנה רק הרבעון האחרון היה תחת מלחמה. בסך הכול התעשייה הביטחונית עובדת בשוק מאוד אתגרי. אנחנו בתעשייה האווירית עובדים בשוק שבערך 30 אחוז ממנו זה שוק ישראל ו־70 אחוז השוק הבין-לאומי ולכן אנחנו ניזונים מחוזים שנחתמים בכל העולם על המערכות שלנו שחוצות את כל הרבדים הרלוונטיים לעימותים, קונפליקטים, מודיעין וגם מלחמה". 

"רוב הביצועים העסקיים שעשינו הם באמת מושתתים על מערכות שפיתחנו בעבר. אנחנו תמיד מנסים להקדים את האויבים שלנו, לפחות שני צעדים קדימה ולייצר סדרה של מערכות שייתנו את המענה לעבר העתיד. במהלך המלחמה, אנחנו שותפים לכל הפעילות של מערכת הביטחון ותומכים בה, במקביל לתמיכה שלנו בלקוחות בחו"ל, לומדים ומפיקים לקחים ביחד עם מערכת הביטחון ובכל מקום שהיה נדרש, גם פיתחנו אמצעים חדשים והכנסנו אותם אפילו לשירות והכול דרך מערכת מאוד סדורה של קבלת החלטות שאותה מוביל משרד הביטחון". 

על המתיחות עם ארה"ב אמר: "ברבדים מסוימים, כל פעם כשאתה נכנס לעימות או לשינוי או אפילו למשבר, אתה מתחיל לחפש את המקורות שבהם אתה יכול להיות פחות תלוי וגם ישראל דואגת במשך השנים, יש פה תוכנית מאוד מסודרת שבה אנחנו יכולים לשמור על יכולת עצמית שלנו ומצד שני את התלות שלנו במדינות נוספות. ברור שכשמגיעים למלחמה שלוקחת כבר כמעט שישה חודשים אז ארסנל המערכות פה הולך ומצטמצם ולכן הפעילות שלנו מול ארה"ב היא חשובה והכרחית, אבל יחד איתה יש גם פעולות נוספות. גם התעשייה האווירית ושאר התעשיות הביטחוניות במדינת ישראל עושות הכול היום כדי לאפשר לנו את יכולת ההגנה וההתקפה הנדרשת בעת חירום". 

על השאלה האם העובדים מגויסים, השיב: "לתעשייה האווירית יש 15 אלף עובדים. ברגעי הפיק כ־2,000 עובדים מגויסים היום. אם אני מוסיף לאותם עובדים מגויסים גם את המפונים ואת המשפחות של הנפגעים, מדובר בכמות לא מבוטלת של עובדים שנעדרו מהעבודה, ואנחנו נכנסנו לעבודה בעצימות אדירה ב־7 באוקטובר. מאז אנחנו עובדים בקווים הנדרשים שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה ומחזקים את כוח האדם שהלך למילואים בעזרת עובדים שלנו". 

עוד הוסיף: "יש גידול בהכנסות באופן כללי בכל השנה. המספרים מדברים בעד עצמם. אולי המספר החזק ביותר זה הבק-לוג שיש לתעשייה האווירית שהוא נמצא היום על כמעט 18 מיליארד דולר. החברה שלנו מוכרת מדי שנה כ־15 מיליארד דולר ויותר. הבק-לוג הזה והמכירות האלה בעצם מצביעים על גידול בהכנסות שנובע בחלקו מהקונפליקט כאן במדינת ישראל, ובחלקו הגדול יותר משאר הפעילויות שיש לנו בעולם. אנחנו מושתתים על הרבה מאוד פעילות מול לקוחות בחו"ל".