סערת מגה נמשכת: בעקבות המשבר החמור בו נמצאים עובדי החברה, נפגשו הערב (שלישי) שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרדו, שי באב"ד עם יו"ר ועד עובדי מגה, אלי איל ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. שר האוצר אמר במהלך הפגישה: "אני רואה חשיבות רבה בעתיד התחרותיות בשוק הקמעונאות הישראלי, כמו גם חשיבות עליונה בהצלת אלפי מקומות עבודה בחברת מגה".



שר האוצר הוסיף כי הוא "רואה בדאגה רבה את האפשרות כי מגה תימכר בחלקים וכי שוק הקמעונאות הישראלי יאבד שחקן מרכזי תוך שליחתם של אלפי עובדים לאבטלה". עוד הוסיף כחלון "אני רואה חשיבות רבה במכירתה של מגה כעסק חי וכמקשה אחת על כל עובדיה".



יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "חייבים להציל את מגה ואלפי עובדיה מתוך אחריות חברתית. אני אדרוש מהנאמנים למכור את החברה כמקשה אחת. אני מודה לשר האוצר משה כחלון על המפגש והרצון לסייע".



כזכור, שופט בית המשפט המחוזי בלוד, אילן שילה, אישר אתמול לרשת מגה צו הקפאת הליכים ל-30 יום. בית המשפט פעל בצורה מהירה מאוד בסוגיה, אך לא אישר את בקשת החברה לתת צו הקפאת הליכים לשישים יום והסתפקה בשלושים יום בלבד. הנאמן שימנה בית המשפט יוכל לבקש הארכת צו ההקפאה במידה ותהיה התקדמות במכירת הרשת.



בינתיים, הרשת תמשיך לפעול כעסק חי במשך 30 יום, ובתקופת זמן זו הנאמנים יצרכו למצוא רוכש שיהיה מוכן לקנות את הרשת. הרשת חייבת כ-1.2 מיליארד שקלים, מה שיקשה על מציאת רוכש. מחקר פנימי שהוכן על ידי אלון רבוע כחול, חברת האם של מגה, ושהגיע לידי הציבור, קובע שכדי להציל את הרשת יש לסגור כמעט מחצית מסניפיה, לאחד מרכזים לוגיסטיים ולצמצם בחצי את מטה החברה. כך, החיסכון בכוח אדם יהיה רב ויהיה ניתן להפעיל רשת מוקטנת זו עם קצת יותר מאלף עובדים.