סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, דחה הבוקר (רביעי) את בקשתה של אור להשאיר את ג'יפ הלנד רובר הרשום על שמה ומשועבד לבנק המזרחי, ברשותה. השופט אימץ את עמדת כונס הנכסים הזמני עו"ד איתן ארז, וקבע "בנסיבות אלה, היה עליי להורות למשיבה להפקיד את הרכב לאלתר, במיוחד שהיה עלייה לעשות כן לפני כשבוע". השופט נתן לאור הארכה של שישה ימים עד ל-19.4, אחריהם היא תפקיד את רכבה במגרש".

השופט הוסיף וציין כי במידה ויזמית הנדל"ן לא תפקיד את הרכב במגרש א.ט שירותים משפטיים בפתחת תקווה, הוא מתיר לכונס הנכסים הזמני להחרים את הרכב בכל מקום שבו יימצא ולאחסנו במגרש האמור. 

בהחלטה שהתקבלה כאמור הבוקר, מציין השופט כי כבר בשבוע עבר הוא הורה לאור להפקיד את הרכב במגרש ההוצאה לפועל, זאת לאחר שקיבל את תעודת כונס הנכסים הזמני וכן את עמדת בנק המזרחי שבזכותו שעבוד מדרגה ראשונה על הרכב. השופט ציין כי יזמית הנדל"ן הגישה את תגובתה להחלטה הקודמת, אולם לא תמכה אותה בתצהיר וציין כי "אין כל טעם באיפסון הרכב שיעמוד כאבן שאין לה הופכין במגרש מכוניות, דבר שרק יצבור עלויות, לא כל שכן הרכב דרוש לצרכיה במיוחד כאם חד הורית לארבעה ילדים קטנים". לעומתו ציין עו"ד ארז כונס הנכסים הזמני, כי "בהחלטת בית המשפט למנותו ככונס נכסים, הן לקבוצת אור סיטי נדל"ן והן לענבל אור עצמה, יש משום הסמכה לתפוס את הרכב האמור ככל נכס אחר של אור, ובמיוחד חלה עליו חובה לשמור את נכסיה לנוכח ניסיון העבר המר של התנהלותה". 

ענבל אור. צילום: פלאש 90


"אינני מקל ראש בהיותה של אור אם חד הורית"


השופט אורנשטיין ציין בהחלטתו כי "אכן הסמיך במפורש את כונס הנכסים הזמני לתפוס את רכושה של אור, ובגדר זאת נכלל גם הרכב, במיוחד שעסקינן ברכב שהשווי שלו ניכר". עוד ציין: "לא ניתן להתעלם מהתנהלותה של אור בעת האחרונה, שמעלה יותר מחשש לפגיעה בנכסיה, ככל שאלה יישארו בחזקתה. לעניין זה אפנה להחלטה בה התייחסתי בין היתר בחומרה לכך שיזמית הנדל"ן מכרה זכויות במקרקעין שבבעלותה ברחוב הושע בתל אביב, בפרויקט שידוע בשם 'פרויקט מציצים', יום אחר יום, לשני אנשים שונים, ומבלי ליידע את הקונה השני על המכירה לראשון".
 
השופט מתייחס לאירוע נוסף הקשור לדירה ברחוב ריינס בגבעתיים. עוד מבהיר בית המשפט כי לא יתעלם מטענת אור באשר להיעדר תועלת באיפסון רכב במגרש מכוניות והעלויות שיצטבר בהקשר זה, וציין: "אור לא טרחה לתמוך את עובדות התנגדותה בתצהיר, והסתפקה בהגשת התגובה בלבד. הדבר עומד לא לרועץ. בנוסף, אין בטענה כדי לאיין את החשש, שעליו הצבעתי באשר לגורל הרכב עם החזקה בו תיוותר בידי אור. איני מקל ראש בטענה שהיא זקוקה לרכב שישמש אותה, גם בהינתן היותה אם חד הורית לארבעה ילדים, אך איני רואה במכלול הדברים בסיס להותרת הרכב האמור בחזקתה של אור".

אתמול נחקרה אור במפלג ההונאה של מחוז תל אביב, ובמהלך עומתה יזמית הנדל"ן החשודה במרמה וברישום כוזב מול עדות של אחד מעובדיה. החקירה התעסקה בטענותיהם של העובדים הבכירים בחברות שבבעלותה, לפיהן כל התנהלות החברה התמקדה בהחלטות שקיבלה אור בעצמה וכל מהלך שנעשה בוצע על ידה בלבד. עורך הדין בני כץ, פרקליטה של אור, סירב הערב להתייחס לדברים שנאמרו במהלך העימות מול עדות העובד ואמר: "בשלב זה אנחנו לא מגיבים ולא מתייחסים לחקירה".

לפני החקירה טענה יזמית הנדל"ן בכתב תגובה שהעבירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "החזקה ושימוש ברכב של אם חד הורית האחראית לגידולם של ארבעה ילדים קטינים אינם מותרות במדינת ישראל". בכתב התגובה היא ביקשה לדחות בשלב זה את בקשתו של כונס הנכסים להפקיד הלנד רובר שבבעלותה. בקשה שכאמור, נדחתה היום.