"נגיף הקורונה השפיע לרעה על מחזורי הקניות, כי אנחנו בבועה של המשק. יש לכך השפעה בעיקר על התיירות הנכנסת והיוצאת, וגם על היקפי הקניות באתרי הסחר הקמעונאיים". כך אמר ל"מעריב" מנכ"ל ישראכרט ישראל רון וקסלר, עם פרסום הדוחות הכספיים ל־2019.

החברה סיימה את השנה ברווח של 296 מיליון שקל (בנטרול מענק היפרדות מבנק הפועלים), בהשוואה ל־318 מיליון שקל ב־2018. הרווח ברבעון הרביעי הסתכם ב־61 מיליון שקל, לעומת 68 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות השנה הושפעו ממהלכים הקשורים לפרידה מבנק הפועלים (בעל השליטה לשעבר בבנק), ובראשם חלוקת דיווידנד של 900 מיליון שקל וקניית אמריקן אקספרס.

מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי צמח אשתקד ב־7.7% ל־167 מיליארד שקל. ישראכרט הגדילה במהלך 2019 ב־35% את תיק האשראי שהסתכם ב־4 מיליארד שקל (בעיקר אשראי צרכני), ובכוונתה להמשיך ולהגדילו. עוד מתכוונת החברה להשתמש בבסיס הלקוחות, המונה כשלושה מיליון ישראלים, כדי להגיע אליהם עם הצעות ממוקדות.

המנכ"ל וקסלר גילה כי בכוונת החברה להיכנס לתחום הביטוח, וזאת לאחר שניתן אישור לכך מבנק ישראל, בכפוף לאישור המפקח על הביטוח באוצר. לדבריו, החברה עוסקת בגיוס עובדים ומנהל שיקבל על עצמו את האחריות לפעילות בתחום הביטוח ואשר יהיה כפוף למשנה למנכ"ל החברה אורי אלון.

וקסלר: "החברה פועלת לקידום מנועי צמיחה נוספים, תוך מתן ערך ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים, באמצעות מוצרים ושירותים מתקדמים. אנחנו ממשיכים להיות שחקן משמעותי בתחום הפיננסי בישראל, מוביל דרך חדשני בשוק התשלומים".