נוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה לחבילות נופש לאיים המלדיביים ולסיישל הסדירו את התשלום, אך בשבוע שעבר פנה סוכן מחברת "קשרי תעופה" וביקש תוספת של 180 דולר לכרטיס בשל התייקרות של מחירי הדלק. מור אגיוף, שרכשה חבילת נופש כזו עבור הוריה, לא הסכימה לבקשה ופנתה למועצה לצרכנות בשל כך, שהגיבה כי ההליך אינו חוקי. בשיחה עם ענת דוידוב, בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM, היא הבאיה פרטים נוספים.  

בפתח דבריה אמרה: "קיבלנו בקשה לתוספת דלק לכל כרטיס בגלל התקיירות, לא הסכמתי לשלם. דיברנו עם הנציג שדיבר איתנו, ביקשנו התייחבות מה קורה אם הדלק יורד או עולה".

עוד סיפרה אגיוף כי היא והוריה לא הסכימו לשלם את תוספת התשלום. "פנינו למועצה לצרכנות סיפרנו להם את המקרה - הדרישה הייתה תוספת של 180 דולר או לבטל את הכרטיס", אמרה. 

בהמשך, עלתה הצטרפה לדיון מנהלת הרגלוציה במועצה לצרכנות, עו"ד הדס יעקובסון ארידור וסיפרה כיצד טיפלו בתהליך. "זה לא חוקי. החוק לא מאפשר סיטואציה כזו", קבעה. "אנחנו מדברים על כמה סעיפים שאמורים למנוע בדיוק התנהגות כזו. אנחנו מדברים על סיטואציה שהיא ממש לא חוקית, יש פה הטעייה צרכנית, זה אסור. חוץ מזה על עוסקים יש חובה נוספת - לציין את המחיר הכולל, מדובר בסעיף 17, שבו העוסק 'נזכר' שיש עוד הוצאות שיהיו על חשבון הצרכן - אם אח"כ משתנים המדדים, זה לא משנה כבר", הוסיפה. 

לאחר מכן, הצטרף אסף דניאל, מנכ"ל הדקה ה-90, והגיב לדברים: "הנציג שהתקשר ללקוחה היה נציג של חברה שלנו. אנחנו ב-16 מרץ קיבלנו הודעה מ'קשרי תעופה', שהם הסיטונאים שממנו אנחנו קונים את המוצרים, שכל היעדים שלהם מוסיפים תוספת דלק, ניתן לשלם עכשיו עבור העסקאות שביצענו למעט בשני יעדים, המלדיבים וסיישל. פנינו אליהם והם אמרו לי 'זה מה יש' - או שאתם משלמים את התוספת, או שהלקחות שלכם יורדים מהמטוס".

בנוסף הדגיש: "כל מי ששילם את ה-180 דולר נעביר את הפנייה לקשרי תעופה, אני מעביר את ההודעה כלשונה לקשרי תעופה. אני לא יכול לקחת את האחריות שלקוח לא יעלה על הטיסה". 


סייעו בעריכת הכתבה: עופרי גליכמן ורעות מתתיהו ארגון / 103FM