האקרים של ארגון 'אנונימוס' הכריזו על היום (שישי) כ"יום הטרלה מיוחד נגד דאעש" וקראו לתומכים לפתוח במתקפה מקוונת נגד קבוצות טרוריסטים המזוהות עם ארגון הטרור וללעוג להן ברשת. ההכרזה מתבססת על כך שהמדינה האסלאמית מבצעת שימוש נרחב ברשתות החברתיות לצורך הפצת תעמולה וגיוס תומכים.



בהודעה ששחררו פעילי 'אנונימוס' נאמר: "הראו את תמיכתכם וסייעו במאבק נגד דאעש על ידי הצטרפות אלינו בהטרלה". עוד הוסיפו כי כולם מוזמנים להצטרף: "אל תחשבו שעליכם להיות חלק מאנונימוס, כולם יכולים לעשות זאת, זה לא דורש כישורים מיוחדים". 'אנונימוס' קראו לתומכים ללעוג לארגון דאעש ברשתות החברתיות: פייסבוק, טוויטר, אינסגרם וביוטיוב וגם "בעולם האמיתי" מחוץ לרשת.




 



דאעש בתגובה: "אדיוטים" 

כזכור כבר בחודש שעבר האקרים מארגון 'אנונימוס' הבטיחו לרדוף אחרי ג'יהאדיסטים מיליטנטים ברשת בעקבות מתקפת הטרור בפריז בה נהרגו למעלה מ-130 בני אדם. עם זאת, אנשי דאעש, אשר משתמשים במספר אפליקציות קידוד כדי לתקשר ולהשתמש במדיה החברתית מתחת לרדאר, לא מתרשמים מהאיומים. בתגובה להכרזת המלחמה, יחידת לוחמת הסייבר של דאעש החלה להשתמש באפליקציית 'טלגרמו' שמקדדת הודעות בסמארטפון, וכינתה את 'אנונימוס' "אידיוטים".

"לאן הם מתכוונים לפרוץ? כל מה שהם יכולים לעשות זה לפרוץ לחשבונות טוויטר ואימיילים", כתבו אנשי הצבא הסייבר האסלאמי, כך לפי ניו יורק מגזין.
כבר בחודש נובמבר אנונימוס הכריזה על מלחמה בווידאו שעלה בערוץ היוטיוב הצרפתי שלהם, מעט לאחר ההתקפות בפריז. הם הזהירו את הטרוריסטים "לצפות לנו" ונשבעו לרדוף את האחראיים ברשת ולחשוף אותם. דובר הקבוצה אמר, כשהוא עוטה את המסכה המוכרת שלהם, כי "צוותי אנונימוס מכל רחבי העולם ירדפו אתכם. דעו שנמצא אתכם ולא נעזוב אתכם. נפתח במבצע גדול נגדכם. צפו להתקפות סייבר מסיביות. אנו מכריזים מלחמה. תתכוננו".

אנונימוס פרסמו ועדכנו רשימת חשבונות טוויטר שלטענתם הפיצו פרופגנדה שתומכת בדאעש. ברשימה יש מעל ל-5,500 משתמשים. עם זאת, כפי שציינו תומכים של דאעש ומתנגדים כאחד, הג'יהאדיסטים צריכים פשוט לפתוח חשבונות חדשים כשהמשתמש שלהם נחשף או נסגר. דאעש משתמשים במספר שירותי הצפנת הודעות, ספקי מייל וחוסמי GPS כדי לתקשר מתחת לרדאר. רשימת האפליקציות הזו נחשפה. כדי לשלוח תמונות או הודעות זה לזה הם משתמשים ב'פייר צ'אט' שמאפשר לטלפונים ברדיוס של 200 מטר להתחבר מבלי להשתמש באינטרנט, ואימיילים נשלחים דרך קודים מוצפנים.