ההנחיות החדשות של משרד הבריאות בצל התפשטות נגיף הקורונה, יהפכו את ליל הסדר היום (רביעי) לערב החג הווירטואלי הראשון בתבל. אז למי שמתכוון להמשתמש באמצעים טכנולוגיים כמו תוכנת זום, או בכל תוכנה המאפשרת מפגש מרחוק, הנה כמה טיפים פשוטים מאיגוד האינטרנט הישראלי שיהפכו לכם את ערב החג למשפחתי ומהנה יותר.

1.מקמו נכון את המכשיר שאיתו תשתמשו
תנו מקום של כבוד למכשיר איתו אתם משתמשים כדי לצלם את הסדר, והציבו אותו בראש השולחן, כך שניתן יהיה לראות את כל בני המשפחה. 

2.בחרו במכשיר עם מסך רחב ככל האפשר
כאן, הגודל כן קובע. ההמלצה שלנו היא להשתמש במחשב נייד או טאבלט כדי לצלם את הערב ככל הניתן. אם אין ברירה, נמליץ למצוא דרך להציב את הסמארטפון באופן קבוע ויציב על השולחן כדי שהמשתתפים לא ייאלצו להחזיק בו לאורך כל הערב.

3.למרות שמדובר בסדר וירטואלי - בחרו מנהל אחד לערב 
החליטו על אדם אחד שמנהל את הסדר והשיחה הווירטואלית במהלך הערב. אותו אדם הוא זה שיאפשר לקורא התורן להיכנס לשיחה ולקרוא את הקטע הנכון בהגדה. הוא זה שיצהיר מעת לעת על המיקום בהגדה כדי לוודא שכולם באותו המקום בהגדה.

קניות לפני הפסח בצל הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
קניות לפני הפסח בצל הקורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

4.הכינו מראש
דאגו מראש למספיק הגדות לכל המשתתפים בכל הבתים השותפים לסדר המשותף. אם אין לכם הגדה, ניתן להוריד הגדה של בית חב"ד בעברית. ניתן להדפיס או אפילו לשתף את הקובץ על גבי המסך בתוכנה בה אתם משתמשים.

5.לא רק זום
זום הפכה לפלטפורמה מאוד פופולרית בתקופה זו, אולם הגרסה החינמית שלה מאפשרת שיחה משותפת של 40 דקות בלבד. תוכלו למצוא רשימה של פלטפורמות אחרות שמאפשרות לקיים סדר משותף לפרק זמן ארוך יותר ועם כמות גדולה של משתתפים.

6.היו נוכחים פעילים
ודאו מעת לעת שגם המשתתפים הרחוקים בסדר בקשב למה שקורה במהלך הערב. תנו להם "תפקיד", כלומר שיוכלו מדי פעם לקרוא קטע בהגדה או לשיר את אחד השירים. תוכלו גם לארגן מראש כמה חידות ומשחקים בנושאי החג שאפשר לקיים ממרחק .זה ימלא את הערב ויעניין את הילדים והמבוגרים כאחד.

7.עוד עצה לא וירטואלית:
התלבשו באופן חגיגי, ערכו שולחן מכובד, גם אם יושבים סביבו רק מיעוט אנשים, כדי שבחג הזה נוכל לשמוח, על אפה על ועל חמתה של הקורונה!