ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, התראיין היום (שלישי) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וסיפר על המהלכים שהוא נוקט בעקבות העלייה החדה במקרי ההדבקה בקורונה: "הפריסה היא כלל עירונית ולא בשכונות מסוימות".

למה יש לך קורונה בבת ים?
"במשך שבועות ארוכים, כמעט מתחילת הקורונה, שמענו על נתונים מאוד נמוכים שזה היה מצוין, בגלל שבימים הראשונים נקטנו יוזמה עצמאית, סגרנו את בתי הכנסת ואסרתי התקהלויות הרבה לפני כל המדינה וזה שיטח לנו את העקומה מהר מאוד. עשיתי את זה בין היתר כי חששתי, כי יש לנו גורמי סיכון יותר מערים אחרות. אנחנו עם אוכלוסיית הקשישים הגדולה ביותר בארץ שהתברכנו בה, ואנחנו עיר מאוד צפופה ואוכלוסיה בסיכון באחוזים גבוהים".

באיזה שכונות במיוחד?
"בימים האחרונים ובשבוע האחרון התחלנו להגיע למצב שפתאום המספרים עלו, והפריסה היא כלל עירונית, אצלנו זה לא בשכונות מסוימות ולכן גם אם נרצה להגיע למצב של סגר על שכונה זה לא אפשרי אצלנו כי זה ממש בפריסה עירונית. הצלחנו אבל לזהות שזה התחיל כנראה בהתפרצות בסופרמרקט מאוד גדול בעיר, משם זה הלך והתרחב כנראה לכל העיר כי הלקוחות כמובן באים מכל רחבי העיר. נקודה נוספת שהיא פער בעייתי אצלנו, אם כי לגבי שם אין לנו נתונים מספריים, זה חוף הים".

לדבריו, "חוף הים הוא אמנם מקום פתוח ולא סגור, אבל עשרות אלפי אנשים בכל סוף שבוע, אני נמצא שם כל סוף שבוע כדי לראות, נמצאים אחד על השני כמובן בלי מסכות, אין שום דרך לאכוף תו סגול, ואני פניתי כבר אתמול למל"ל ולמשרדי הממשלה הרלוונטיים, ואמרתי 'אני נגד סגירות באופן גורף, אבל אם אנחנו כן רוצים במקומות שיש עליה, כמו שיש עכשיו אצלי, לבוא ולקחת צעד אחורה ולראות את מה צריך לסגור, אני כן חושב שצריך להטיל מגבלה על אזור החוף, לסגור את עונת הרחצה לשלושה ארבעה ימים עד שנראה שאנחנו יורדים חזרה למספרים הגיוניים. עשיתי את זה אגב במערכת החינוך למשל, כיתות ה'-ו' נמצאות כבר מיום חמישי בלמידה בבית כי רציתי לתת יותר מקום לכיתות א'-ד' לרווח, וגם כיתות ה'-ו' זה לא מונע מההורים ללכת לעבודה".

אני חושב שמעט מאוד מראשי הערים בבת ים היה להם אומץ לסגור את הים ולשרוד.
"קודם כל זאת נקודה נכונה, אבל אני חושב שקודם כל צריך לשרוד נקודה ולשמור על החיים שלנו. המון מבוגרים הולכים לים בשעות הבוקר, אוכלוסיית המבוגרים היא מה שאנו רואים לנגד עינינו. אני כן יכול להגיד, וזה נתון שמעודד אותנו, שבעליה הגדולה שראינו בימים האחרונים, דווקא וזו פעם ראשונה שראינו את זה פה, הרוב המוחלט של הנדבקים הם דווקא בגילאי 0-49, ובקרב האזרחים הותיקים, האחוז הוא קטן. רק חשוב מאוד שנשמור על זה ככה ושנחזור כמובן לנתונים מאוד נמוכים".

משרד הבריאות הנחה אותך ביחס לאזורים מסוימים?
"לא, במקומות שונים בארץ הם דנו בין היתר על בת ים ועל ערים אחרות, במקרה שלנו הם לא הנחו על אזורים מסוימים. שוב, כי המפה שאנחנו ומשרד הבריאות, אנחנו רואים את אותה מפה, ממש רואים שהנקודות האדומות פרוסות על פני כל העיר. לכן אין אפשרות אפקטיבית לבודד אזור מסוים כי הבעיה היא לא באזור מסוים, היא ממש כלל עירונית. אנחנו אחת הערים הגדולות מבחינת מספר תושבים אבל בינונית בשטח, אנחנו עיר מאוד צפופה, ולכן הבעיה אצלנו היא שונה. אם יוטלו מגבלות, ואני מקווה שעדיין לא נגיע לשם, יכול להיות שימתינו עוד יום זה כרגע מה שמסתמן אבל זה עדיין לא סופי, אם בסופו של דבר נצטרך מגבלות, זו כנראה תצטרך להיות מגבלה בכלל על הכניסה לעיר ולא לשכונות מסוימות, או שיקבלו את הבקשה שלי, באמת להטיל כרגע מגבלה על חוף הים".

מה עושים עם בתי האבות בעיר?
"יש לנו שבעה מקבצים של דיורים מוגנים ועוד מועדוני קשישים כמובן שהם מועדוני יום. אנחנו מאוד מקפידים על סוגיית התו הסגול, אני שולח את הקב"ט שלנו כל יום לראות שהם מקפידים והם אכן מקפידים כדי שחלילה לא תהיה לנו תחלואה. פה ושם היו לנו חולים אבל לא היו לנו התפרצויות ברוך השם כמו בבתי אבות אחרים ואני מקווה שגם לא יהיו. אנחנו עושים מאמץ מאוד גדול להקפיד על זה. אני כן יודע שאנחנו בסוף באמת בכל פרמטר מסתכלים איך למנוע מאוכלוסיית הקשישים להיות בקרב מעגל הנדבקים , כרגע אנחנו שם אני מקווה שזה יישמר ככה".