משרד הבריאות הודיע כי מספר החולים הפעילים במדינת ישראל עומד על 15,209, כאשר 1,231 מהם אובחנו ביממה האחרונה. מספר החולים שאובחנו מפרוץ הנגיף עומד על 33,947 בני אדם. 88 מהחולים מוגדרים במצב בינוני ו-115 במצב קשה. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי מספר החולים המונשמים עומד על 41, כאשר שניים מהם מחוברים למכונת אקמו. כמו כן, ומספר הנפטרים עומד על 346.

עד כה נכנסו לבידוד ביתי 327,802 ישראלים, וכעת קרוב ל-46 אלף נמצאים בבידוד. 412 חולים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, ולמעלה מ-1,600 נמצאים בבתי המלון ברחבי הארץ. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 18,376. מהמסמך עולה כי מרבית החולים המאובחנים (65 אחוזים מהם) בני 19-64, ועשרה אחוזים מהחולים הם בני שש עד 11, ו-325 מהחולים בני למעלה מ-90.

עוד נכתב בדוח כי ממוצע החולים המאומתים בשבוע האחרון עומד על 908 ומספר הבדיקות שבוצעו מחודש מרץ האחרון עומד על למעלה מ-1.1 מיליון, ושיעור הבדיקות לכל מאה אלף איש עומד על 13,024. עוד נכתב בדוח כי ממוצע הבדיקות היומי עומד על 20,365 ואתמול בוצעו 27,527 בדיקות לגילוי הנגיף ברחבי הארץ.

מוקדם יותר היום, מרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה פרסם דוח עדכני, ממנו עולה כי קצב הגידול היומי ממוצע עומד על ארבעה אחוזים, ומספר הימים להכפלת מספר החולים בהינתן שמירת קצב הגידול הוא 19 ימים.

סגר הוטל על שכונות ברמלה ולוד, התנגדות להארכת הסגר באשדוד

כמו כן, מהמפה שמופיעה בו עולה כי הערים האדומות, הדורשות טיפול ייעודי, הן לוד, אשדוד וביתר עילית. הערים הדורשות הסברה, בדיקות ואכיפת בידוד הן בני ברק, קרית מלאכי וכסיפה. הערים הדורשות הגדלה של מספר הבדיקות הן כפר קרע, רעננה, רמת השרון, תל אביב, מודיעין עילית, ירושלים, ובית שמש.

מחסום משטרתי לאכיפת הסגר, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)
מחסום משטרתי לאכיפת הסגר, ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, במסמך אחר של משרד הבריאות נמסר כי 2,639 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד, בהם 431 רופאים. למעלה מ-1,300 אנשי צוות רפואי אובחנו כחולי קורונה, כאשר 377 מוגדרים כחולים פעילים. כמו כן, אחוז המחלימים בקרבם עומד על 70 אחוזים. שמרד ציינו עוד כי נרשמה עלייה של שבעה אחוזים במספר העובדים המבודדים, כאשר המקורות העיקריים לעלייה בנתונים הם בתי החולים הכלליים. כמו כן, נמשכת מגמת העלייה בחשיפות העובדים לחולה מאומת, והסיבות העיקריות לכניסת אנשי הצוות לבידוד הן מיגון, מגע חברתיים , ובני משפחה חולים.

עוד עולה מהנתונים כי מרבית אנשי הצוות המבודדים והחולים בקורונה - הם אחים ואחיות בבתי החולים. בית החולים הדסה עין כרם הוא המרכז הרפואי שמספר אנשי הצוות המבודדים בו הוא הגבוה ביותר (140) ואחריו ברשימה נמצאים תל השומר ושערי צדק. בית החולים עם מספר החולים הגבוה ביותר הוא איכילוב (46) ואחריו תל השומר והדסה עין כרם. בנוסף, במרכז הירושלמי לבריאות הנפש נרשמו 69 מבודדים בקרב אנשי הצוות המבודדים, ומספר החולים הגבוה ביותר נמצא בו מקרב המרכזים הפסיכיאטרים.

מספר המבודדים הגבוה ביותר בקרב אנשי הרפואה בקהילה הוא בקופת החולים כללית (248) ומספר החולים הגבוה ביותר - במכבי דרום. עם זאת, נרשמה ירידה במספר אנשי הצוות המבודדים במרכזים הגריאטריים. המרכז בעל מספר המבודדים הגבוה ביותר הוא רעות שבתל אביב (עם 28 מבודדים) ומרכז הרצוג בירושלים עם מספר החולים הגבוה ביותר.