בעל ואישה נתפסו בנשר על ידי המשטרה, וקיבלו קנס של 5,000 ש"ח כל אחד על הפרת בידוד. ואולם, מאוחר יותר התברר כי מדובר בטעות הטמונה, לדברי עיריית נשר, בעובדה שמשרד הבריאות לא גרע את התושב ממניין החולים, ולכן הופיע כחולה ברשימות המשטרה ונרשם לו דוח בגין הפרת בידוד.

שוטרת באוטובוס בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

העיר נשר מחזיקה במספר חולים נמוך באופן יחסי, ונחשבת לעיר צהובה. פעולת הלכידה של הזוג היא דוגמה אחת לשורת הצעדים שנוקטת העייריה על מנת לשמר את רמת התחלואה הנמוכה בעיר. במהלך סוף השבוע נרשמו כ-15 דו"חות על אי עטיית מסכה במרחב הציבורי בעיר, ובנוסף נרשמו כ-25 אזהרות המגובות בתיעוד מצלמות גוף משטרתיות בעניין.

בעיריית נשר הבהירו כי "נמצא, כי על אף שהתושב שוחרר מבידוד אמש, משרד הבריאות לא גרע את התושב ממניין החולים ולכן הופיע כחולה ברשימות המשטרה ונרשם לו דו״ח בגין הפרת בידוד. בעקבות כך משפחתו של התושב פנתה אל ראש העיר, רועי לוי שפתח בבירור מול קופת החולים ומשרד הבריאות. בעקבות הבירור ובקשת ראש העיר, קופת החולים הוציאה מכתב הבהרה לתושב ולראש העיר כי הנ״ל החלים ומשוחרר מבידוד מתאריך 12.9.20. המכתב הועבר למשטרת ישראל בבקשה לביטול הדו״ח בצורה מיידית. אנו מאחלים לתושב ולבני משפחתו בריאות איתנה ושנה טובה".

ראש העיר, רועי לוי, הוסיף: ״לצערי אנו מתמודדים עם חוסר תאום בין הנתונים הנמסרים לרשויות ממשרד הבריאות לבין הנתונים המצויים בידי קופות החולים. לא אחת התרעתי על כך בפני פיקוד העורף ומשרד הבריאות, כי באופן קבוע קיימת סטיה של בין 15%-20% בין נתוני החולים הפעילים לבין החולים המופיעים ברשומות משרד הבריאות. מידע זה נאסף בצורה יומית על ידי משיחות שאני מקיים עם כלל החולים בעיר. המקרה בו נגרמה עוגמת נפש לתושב מחזק את הצורך במתן סמכויות נרחבות לרשויות המקומיות בטיפול ובניהול משבר הקורונה בעירם".