בראיון לרדיו "קול ברמה", התייחס הערב (חמישי), ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לטענות שעולות כלפיו וכלפי הממשלה מצד הציבור החרדי על התמודדותם עם משבר הקורונה, וביקש מהמאזינים להקפיד על ההנחיות גם בשמחת תורה תוך שהוא מדגיש: "אם יש ריכוזים עם תחלואה אז זה לא משנה אם זה חרדים, דתיים, חילונים, ערבים או יהודים, ימנים או שמאלנים. כולם חייבים לקיים את הכללים"

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

"מבקש מכל מי ששומע אותי - תשמרו על עצמכם, אין ריקודים בשמחת תורה. אין חילול השם גדול יותר אם בגלל שמחת תורה נאבד חיים. תתפללו בחוץ, תשמרו על ההנחיות, ובכך תקדשו גם את התורה וגם את החיים" אמר נתניהו והוסיף: "אין דבר כזה ״חיסון עדר״. חיסון עדר זה מוות לעדר. זה מוות לאלפים רבים של מתים. ראינו מה קורה במדינות מתקדמות אחרות שהלכו בדרך הזאת".

בנוסף, ציין רה"מ את האהבה והקרבה שיש לו לציבור החרדי ואמר "הציבור החרדי קרוב אליי, אני אוהב אותו מאוד. ראיתי את ההתגייסות של הציבור החרדי בגל הראשון ואת ההתגייסות של הרבנים להקפיד על ההנחיות. הציבור החרדי חי בצפיפות גדולה יותר וזה יותר קשה, אבל זה לא פותר את כולנו מלנסות יותר. אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה: ונשמרתם לנפשותיכם מאוד, תקפידו על הכללים". 

בתגובה לטענות שעולות מצד הציבור החרדי ותחושות הרדיפה שלהם, הדגיש נתניהו כי "אף אחד לא רודף את המגזר החרדי ואני לא אתן לזה לקרות. אבל מצד שני, גם אין הנחות. אם יש ריכוזים עם תחלואה אז זה לא משנה אם זה חרדים, דתיים, חילונים, ערבים או יהודים, ימנים או שמאלנים. כולם חייבים לקיים את הכללים, אנחנו לא רודפים אף ציבור, אנחנו רודפים את הנגיף ורודפים את המחלה".