הוועדה לביקורת המדינה דנה הבוקר (רביעי) בנושא מתווה החזרה ללימודים. במהלך הדיון אשר מנוהל על ידי ראש הוועדה ח''כ עופר שלח, אמרה מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות אפרת אפללו: "מדובר כעת על חזרה של מסגרות גני הילדים עד גיל 6". 

יפה בן דוד על מתווה החזרה ללימודים, קרדיט דוברות הכנסת

אתמול פרסם משרד החינוך נתונים על מצב התחלואה במוסדות הלימודים. לפי הנתונים, ב-94% מגני הילדים לא התגלה אף לא חולה אחד. לעומת זאת בכ-50% מבתי הספר היסודיים נמצאו חולי קורונה מאומתים. בבתי הספר העל יסודיים המצב דומה כאשר ב-45% מבתי הספר שנבדקו לא התגלו תלמידים חולי קורונה.

בנושא בתי הספר טענה אפללו כי כיתות א'-ד' יחזרו כאשר יהיו 1000 חולים חדשים ביום, כיתות ה' ומעלה ישובו לספסל הלימודים רק כאשר התחלואה תרד לכמות של 250 חולים חדשים ביום. החזרה ללימודים  תהיה כפי שהייתה בתחילת השנה – הלמידה בקפסולות תעשה רק לאחר כיתה ג'.

על פי דבריה של אפללו השינויים העיקריים יחולו בדרך בה יתנהלו בתי הספר. מורים ומפעילים חיצוניים לא יעברו בין קבוצות שונות. כמו כן יחודדו הנהלים לצוותי המורים והגננות בנושאי חבישת המסכות לכל אורך היום.  בנוסף נשקלת האפשרות כי מלבד המסכה יצטרכו צוותי ההוראה לחבוש משקף פנים מעל המסיכה.

מזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הוסיפה: "הפקידות במשרד החינוך מנותקת מהשטח. המתווים לא ישימים. אין שיתופי מעולה כרגע ולכן המתווים מתפוצצים".