יושבת ראש ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון פנתה היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש וליתר חברי קבינט הקורונה, בבקשה לפתוח את אתר החרמון לקהל הרחב ולאפשר לאזרחי ישראל ליהנות "מאתר ייחודי זה בחודשי החורף".

במכתב ששלחה הבוקר חברת הכנסת, היא ציינה כי בשלב הראשון להקלת הסגר, נפתחו הגנים הלאומיים, שמורות הטבע והחופים, במטרה לעודד את הציבור לשהות בחללים פתוחים ולאפשר פעילות באוויר הפתוח.

ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה (צילום: צילום מסך)
ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה (צילום: צילום מסך)

"אתר החרמון המשתרע על שטח של כ-2500 דונם מאשר שלל פעילויות באוויר הפתוח ולו מאפיינים של גן לאומי בשל המרחבים הפתוחים, לכן לא ברור מדוע לא אושרה גם פתיחת אתר החרמון", כתבה שאשא ביטון.

כמו כן, יו''ר ועדת הקורונה הוסיפה כי מפעילי האתר ערוכים לפתיחת האתר בהתאם להנחיות הקורונה והנחיות התו הסגול. בנוסף, ציינה שאשא ביטון, האתר צפוי לצמצם ב-50% את היקף הפעילות בו על מנת למנוע התקהלויות במקומות שונים ברחבי האתר. הכניסה לחרמון תתאשר רק בקניית כרטיסים מראש, אמרה חברת הכנסת.

"אני קוראת לכם לאשר לאלתר את פתיחת אתר החרמון ולאפשר לאזרחי ישראל להנות מאתר ייחודי זה בחודשי החורף", חתמה שאשא ביטון את מכתבה.