משרד הבריאות קיים ביום חמישי האחרון דיון באשר לאישור חיסוני הקורונה לילדים בני 5 עד 11. במהלך הדיון הציג משרד הבריאות נתונים שמהם עולה כי ישנם עוד כמיליון ילדים שניתן לחסן וכי כ־230 אלף ילדים חלו עד כה בקורונה. עוד עולה מהנתונים כי כ־500 ילדים אושפזו לאחר שנדבקו בנגיף. ההחלטה בעניין צפויה להתקבל השבוע.


על רקע התכנסותה של הוועדה המייעצות למשרד הבריאות בנושא חיסוני הילדים אומר ד"ר נוי כהן, סגן מנהלת מלר"ד ילדים בבית החולים אסותא אשדוד, כי "חשש ההורים האם לחסן את הילדים הוא מובן, אבל במבחן התוצאה עד כה חוסנו בעולם ובישראל מיליוני ילדים עם תופעות לוואי סבירות ונסבלות, לעומת סיבוכי המחלה גם בקרב ילדים".

לדבריו, "ההססנות וחשש ההורים לחסן את הנערים בגילאים 12־15 תרמו תרומה ניכרת לעוצמתו של הגל הרביעי. ככל שתהיה היענות ציבורית לחיסון הילדים ניתן לבחון הסרת חסמים, לרבות הסרת מגבלות על התקהלויות, ובהמשך לבחון הקלות נוספות".


ד''ר נוי הכהן (צילום: אסותא אשדוד)
ד''ר נוי הכהן (צילום: אסותא אשדוד)


באשר לנתוני התחלואה מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אותרו 556 נדבקים חדשים, כאשר שיעור הנדבקים היומי עומד על 0.77%. במקדם ההדבקה חלה עלייה לראשונה מאז 11 בספטמבר, וכעת הוא עומד על 0.84.בישראל ישנם 6,447 חולי קורונה, כאשר בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 177 חולים במצב קשה, מתוכם 111 מונשמים. מפרוץ המגיפה בארץ נפטרו 8,114 חולי קורונה.


בגזרת החיסונים, כ־6.2 מיליון ישראלים חוסנו במנת החיסון הראשונה, כ־5.7 מיליון קיבלו גם מנת חיסון שנייה וכ־4 מיליון אף חוסנו בפעם השלישית.