פרופ' דרור מברוך שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM, התייחס לזן האומיקרון ואמר כי "כרגע אנו רואים שאין פה מצב חריום, יש צורך בנקיטת אמצעים וזהירות, אבל אנחנו עוד לא רואים שזאת מחלה מאוד קשה. היא כנראה מדבקת למדי, צריך לעקוב".

"אין מספיק מידע, עקרונית יש רשמים ראשוניים לכך שהחיסונים עשויים להיות מספיק טובים, אולי עם ירידה קלה ביעילות, אך אין לכך מספיק נתונים. צריך לחכות עוד כמה ימים כדי שנשווה בין התפשטות המחלה במחוסנים ובלא מחוסנים. המקרים בארצות האחרות יחסית ספורים. אין מסות של אלפים למעט דרום אפריקה, ולכן המקור הבלעדי כמעט להבנת דפוס המחלה הוא משם", הוסיף.

לדבריו, "קשה להסיק מסקנות מהמספרים למעט העובדה שקצב ההתפשטות בדרום אפריקה נראה גבוה מהדלתא, ושיש מוטציות שעשויות לסכן את עמידות החיסון. אני חושב שהוא יהיה יעיל באחוזים גבוהים. הבוסטר הבא זו שאלה אחרת, אני לא חושב שהוא יבוא חצי שנה אחרי הבוסטר השלישי, כי החיסון הראשון השני והשלישי הוא חיסון הבסיסי. פייזר טעתה כשהיא נתנה שני חיסונים, מראש היא הייתה צריכה לתת שלושה חיסונים. אין ספק שמחוסנים יכולים להידבק, אך המחלה אצלם תהיה בדרך כלל קלה יותר".

בסיום, התייחס פרופ' מבורך להגבלות על נתב"ג והטסים ואמר כי "זה רעיון לא טוב לצאת עכשיו לחו"ל, המדינות מבוהלות ויכולות להכניס את הנוסעים לבידודים מיותרים. אם אדם חולה בקורונה בחו"ל, גם אם לא קשה, הדברים מסתבכים. זה לא מזמין נסיעות לדעתי".