מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הורה על הוצאה להוריד של לפחות שני בני אדם, אסר על דיג בים והכריז על עוצר בבירה פיונגיאנג, זאת כחלק מהניסיון למנוע את התפשטות הקורונה ברחבי המדינה, כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות AP. הדיווח מצטט סוכנות ידיעות דרום קוריאנית, העוקבת מקרוב אחר הנעשה בשכנתה.

עוד דווח ב-AP כי ממשלה של און הורה לדיפלומטים מעבר לים להימנע מביצוע פעולות שעלולות להוביל לתגובה של ארצות הברית, זאת משום שהם מודאגים מהגישה הצפויה של הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן כלפי המדינה. הדברים נאמרו לעיתונאים ע"י מחוקקים, לאחר שהשתתפו בתדרוך פרטי של שירות הביון הלאומי.

ינקוט בגישה תקיפה מקודמו? ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
ינקוט בגישה תקיפה מקודמו? ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

מהדיווחים השונים עולה, כי קים מראה "זעם רב" ומקבל "החלטות לא רציונליות" בשל המגפה והשפעתה הכלכלית על המדינה. בין היתר, אחד מהצעדים עליהם הורה קים הוא להוציא להורג חלפן כספים מוכר בפיונגיאנג בחודש שעבר. הוא הואשם על ידי המשטר באחריות לקריסת ערך המטבע. בנוסף, קים הורה להוציא להורג גורם בכיר במשטר בחודש אוגוסט אחרי שהואשם כי הפר את הרגולציות במדינה וייבא למדינה מוצרים לשימושו האישי.

בתוך כך, אתמול דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כי האקרים מהמדינה ניסו לפרוץ למערכת של החברה הבריטית שמפתחת בימים אלו חיסון לקורונה, "אסטרזנקה". על פי הדיווח, ההאקרים התחזו למגייסי עבודה ברשתות "Linkedin" ו-"WhatsApp". הם פנו עם הצעות עבודה מזויפות לעובדים בחברה, באמצעות הודעות בצירוף מסמכים נגועים שדרכם ניתן היה לקבל את הגישה למערכת של החברה. ההאקרים הצליחו ללכוד ברשתם קורבנות, כולל כמה מצוות המפתחים של החיסון, אך לא הצליחו לבצע את זממם.  

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה

החברה הבריטית סירבה להגיב בעניין, כמו גם צוות המשימה של קוריאה הצפונית באו"ם שטרם מסרו תגובתם בעניין. הממשל הצפון קוריאני הכחיש בעבר שימוש במתקפות סייבר, אך לא נוצר עמם קשר ישיר בנושא.