ממשלת בריטניה נערכת להציע מנות דחף של חיסון נגד קורונה ליותר מ־30 מיליון בני אדם החל מספטמבר - כדי להגן על האוכלוסיות הפגיעות לקראת החורף. כך חשף ה"דיילי טלגרף".

על פי העיתון, בשל החשש מירידה ביעילות החיסונים, הממשלה מתכננת לתת את המנה הנוספת ל־32 מיליון בני אדם החל מהשבוע הראשון של ספטמבר, כאשר החיסון יוצע לבני 50 ומעלה ולבעלי מחלות רקע ומערכת חיסון שאינה מתפקדת.

גורם ממשלתי הדגיש כי עדיין יש צורך באישור סופי של הוועדה המדעית שמייעצת בענייני חיסונים ובתוצאות של הניסויים במנות הדחף.
כמו כן, נבחנת האפשרות להציע סוג אחר של חיסון משתי המנות הקודמות. זאת בשל הממצאים הראשוניים שמצביעים על תגובת חיסונים יעילה יותר.

גם בגרמניה נערכים למבצע חיסונים זהה. היומון "זידדויטשה צייטונג" דיווח אתמול כי שר הבריאות ינס שפאן רוצה לתת מנת דחף של החיסון לאוכלוסיות פגיעות החל מהחודש הבא. 

בינתיים בפולין, המחאה נגד החיסונים מסלימה. מרכז חיסון נייד ומשרד של הסוכנות האפידמיולוגית בעיירה זמושץ' שבמזרח המדינה הוצתו. זאת לאחר שבחודש שעבר סוכל ניסיון של מתנגדי החיסונים לפרוץ למרכז חיסונים אחר.

"התקריות האלה חוזרות למרבה הצער", אמר ראש הממשלה מטאוש מורבייצקי. "האחראים ייענשו בחומרה בהתאם לתקנות ואנו גם נפעל כדי להגביר את האבטחה של המרכזים האלה".

בתוך כך, שר החוץ של האיחוד האירופי יוזפ בורל הודה כי הגוש האירופי אינו ממלא אחר ההבטחות לספק חיסונים למדינות אפריקה ואמריקה הלטינית ובכך הוא מאפשר לסין לנצל את המצב לטובתה.

"נשיאת הנציבות אורסולה פון דר ליין אמרה שאנחנו לא ניתן 100 מיליון מנות, אלא 200 מיליון מנות ליבשת אפריקה", אמר בורל בקורס באוניברסיטה בספרד. "כן, אבל מתי? הבעיה היא לא המחויבות, הבעיה היא היעילות".

הוא הוסיף כי "באירופה כבר חיסנו 60% מהאוכלוסייה, אבל באפריקה, מדובר רק על 2%־3%". "מי היא ספקית החיסונים הגדולה ביותר לאפריקה? סין", הדגיש.

"מי הספקית הגדולה ביותר לאמריקה הלטינית? סין. ההתפשטות של סין באזורים האלה צריכה להדאיג אותנו וצריכה להעסיק אותנו".