גרמניה החליטה להצטרף להמלצותיה של צרפת, כאשר הוועדה לענייני חיסונים במדינה המליצה היום (רביעי) לאזרחים מתחת לגיל 30, לקבל את מנות החיסון נגד הקורונה של חברת פייזר בלבד

על פי נתונים שהוצגו בוועדה, מספר המקרים של דלקות בשריר הלב שנגרמו לאחר החיסון הוא נמוך יותר מאלו שהוצגו בקרב מי שקיבל את מנות החיסון של מודרנה. על בסיס כך, הוועדה המליצה גם לנשים בהריון, ללא תלות בגילן, לקבל את החיסון של פייזר בלבד. 

מתי צפוי להגיע חיסון הקורונה לילדים? (צילום: רויטרס)

בצרפת, הוועדה לענייני החיסון שהמליצה על כך, נטולת סמכות לקבוע החלטות מסוג זה, אך הציגה נתונים לפיהם עולה כי הסיכון לדלקות בשריר הלב עבור אלו שקיבלו את החיסון של חבר פייזר הוא דיי נדיר. "בקרב האוכלוסיה של אלו שטרם הגיעו לגיל 30, הסיכון ללקות בדלקת בלב הוא קטן פי חמישה, בהשוואה לסיכון בקרב אלו שקיבלו חיסוני מודרנה", כך נאמר בחוות הדעת שהוצגה. 

לעומת זאת, עבור בני ה-30 ומעלה הומלץ באופן מפורש לעשות שימוש בחיסון נגד הקורונה של חברת מודרנה, לאחר שיעילותה נחשבת גבוהה למיגור התחלואה בנגיף. 

שיאי תחלואה בהונגריה, סלובקיה וצ'כיה

רוסיה רשמה שיא תמותה של 1,239 בני אדם בתוך יממה, ימים ספורים לאחר החלטת מחוזות רבים במדינה להשבית את מקומות העבודה במטרה למנוע את התפשטות התחלואה. בנוסף, אובחנו 38,058 חולים חדשים בפרק זמן זה. 

בהונגריה, הרשויות דיווחו על מספר החולים הגבוה ביותר שאובחנו ביממה מאז אפריל, 8,434. מספר החולים שמאושפזים בבתי החולים עומד על 4,830, ו-463 מתוכם נמצאים בטיפול נמרץ. כמו כן, מאז התפרצות הנגיף במדינה לראשונה, מתו 31,619 תושבים.

הרשויות בסלובקיה רשמו שיא של 7,055 שאובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. זהו המספר הגבוה ביותר שנרשם במדינה מאז התפרצות הנגיף לראשונה.

14,539 אובחנו כחיוביים לקורונה בתוך יממה בצ'כיה. מדובר בשיא תחלואה מאז חודש מרץ האחרון. ראש הממשלה אנדריי באביש, דחה לאחרונה את האפשרות להטיל סנקציות ולהרחיב את מגבלות הקורונה במדינה, חרף התחלואה הגבוהה.