מייסד ביונטק, אוגור שאהין, מעריך כי וריאנט אומיקרון צפוי לגרום להדבקה גם בקרב מחוסנים, אולם הם עדיין יהיה מוגנים מפני מחלה קשה. "לא צריך להתחרפן", אמר שאהין, שפיתח עם פייזר את אחד החיסונים המובילים נגד נגיף הקורונה. 

לדברי שאהין, יש סבירות גבוהה שתאי החיסון יוכלו להרוס את הווריאנט עם כניסתו לגוף, גם אם הוא יתחמק מהנוגדנים של החיסון. "המסר שלנו הוא: אל תתחרפנו", אמר בשיחה עם וול סטריט ג'ורנל. "התוכנית נותרה זהה: להאיץ את מתן חיסון הבוסטר השלישי". 

מיקאל דולסטן, המדען הראשי של פייזר, מסר היום כי ניתן יהיה לפתח חיסון ממוקד בתוך פחות ממאה יום. הוא עדכן כי המדענים של פייזר וביונטק כבר החלו להכין תבנית דנ"א לקראת הכנתו של החיסון החדש. לדברי דולסטן, עדיין לא ברור אם יהיה צורך של אישור ה-FDA לניסוי קליני חדש וייתכן שמנות בוסטר ממוקדות עבור האומיקרון יקבלו אישור על בסיס מחקרים קודמים.

בשיחה עם אתר STAT לחדשות רפואה, השווה דולסטן בין החוקרים לבין כבאים, בכך שהם לא יודעים עד כמה השריפה רצינית, אולם נערכים לתסריט הגרוע ביותר. "אנחנו מתייחסים לווריאנט אומיקרון החדש ברצינות רבה", אמר. "יש לו פוטנציאל לגל מאיים חדש, על אף שאנחנו עדיין לא יודעים. אבל אנחנו תמיד מתחילים כשאנחנו מוכנים לגרוע מכל" .