גלקסו סמית קליין (GSK) הבריטית וסנופי הצרפתית, שתיים מחברות החיסונים והתרופות המובילות בעולם, הודיעו כי התוצאות הראשוניות של הניסוי הקליני בחיסון הבוסטר שלהן הראו עלייה משמעותית בנוגדנים, אולם הן מצפות כי המידע המלא יפורסם רק בתחילת השנה הבאה.

שתי החברות דיווחו כי לפי הניסוי הקליני בחיסון הבוסטר, שמצריך מנה אחת בלבד, הנוגדנים המנטרלים גדלו פי תשעה עד 43 בכל קבוצות הגיל, וללא קשר לסוג החיסונים הראשוניים שניתנו (פייזר וביונטק, מודרנה, אסטרהזניקה או ג'ונסון אנד ג'ונסון). בנוסף, לא זוהו בעיות בטיחות בשימוש בבוסטר.

אולם החברות ציינו כי הן עדיין זקוקות לזמן כדי לבחון את הבוסטר על קבוצה נרחבת יותר של מתנדבים במסגרת הניסוי הקליני השלישי לפני שיגישו לרשויות הרגולטוריות את הבקשה לאישור החיסון. "כדי לספק את הנתונים הדרושים, הניסוי ימשיך לצבור את מספר האירועים הנדרשים לניתוח, והתוצאות צפויות ברבעון הראשון של 2022", נאמר בהודעה.

"המידע הראשוני הזה מראה שיש לנו מועמד חזק לחיסון בוסטר, בלי קשר לחיסון הראשוני", אמר סגן נשיא סנופי, תומס טריומפה. "בעת שאיום המגפה ממשיך עם זן הדלתא וכאשר האומיקרון צובר תאוצה, יימשך הצורך בחיסוני הבוסטר כדי לסייע בהגנה על אנשים לאורך זמן", הוסיף רוג'ר קונור, נשיא מחלקת החיסונים של גלקסו סמית קליין.